تماشاگران خشمگین، موتر داور را آتش زدند

در لیگ بوسنی و پس از به جنجال کشیده شدن یک مسابقه فوتبال، هواداران عصبی تیم بازنده اقدام به آتش زدن موتر تیم داوری کردند.blankبه گزارش ورزش سه، خشونت علیه مسئولان مسابقات در رده های بالای فوتبال در سراسر جهان چندان رایج نیست، اما گاهی اوقات افراد اولترا و هواداران متعصب تیم ها، از حد خود فراتر رفته و صحنه های تکان دهنده ای را ایجاد می کنند. اتفاقی که برای تیم داوری یکی از دیدارهای لیگ برتر بوسنی رخ داد.

در هفته دهم رقابت های لیگ برتر بوسنی و هرزگوین، تیم فوتبال ویلژ موستار در استادیوم خانگی خود میزبان بوراتس بود که این بازی نیمه کاره ماند. در حالیکه تیم میهمان با تک گل استوریان فرنیش از حریف خود پیش بود، این بازیکن در دقیقه ۸۲ گل دوم خودش و بوراتس را وارد دروازه میزبان کرد که این مسئله منجر به عصبانیت شدید هواداران ویلژ موستار شد.

تا پیش از به ثمر رسیدن گل دوم، هواداران ویلژ موستار نسبت به تصمیمات سابریا توپالوویچ داور مسابقه به شدت معترض بودند و پس از اینکه نتیجه بازی به ۲ بر صفر تغییر پیدا کرد، هواداران خشمگین تیم میزبان به داخل زمین هجوم برده و مانع از برگزاری این مسابقه شدند تا این بازی نیمه کاره رها شود.

پس از اینکه وضعیت استادیوم برای از سرگیری مسابقه مناسب نبود، تیم مهمان به همراه تیم داوری زمین مسابقه را ترک کردند و از استادیوم خارج شدند. اما اتفاق عجیب و ناگوار زمانی رخ داد که موتری از هواداران ویلژ موستار پیش از رسیدن به یک تونل برای خودروی تیم داوری کمین کرده بود.

یک مقام پولیس به خبرگزاری فرانسه گفته است: « سابریا توپالوویچ داور مسابقه به همراه دستیارانش، محل برگزاری مسابقه را به مقصد شهر سارایوو ترک کردند، اما یک موتری دیگر با ۴ سرنشین آنها را تا داخل یک تونل تعقیب کردند.

او افزوده است: این مهاجمان پس از شکستن شیشه های موتر، آن را به آتش کشیدند. یک نفر از تیم داوری در جریان این حادثه زخمی و به شفاخانه منتقل شده است. در حالی که یک رسانه محلی تصویری از موتری سوزانده شده را منتشر نموده، پولیس اعلام کرد که جستجو برای یافتن مهاجمان ادامه دارد.

پولیس محلی اعلام کرده است که خوشبختانه در زمان سوزانده شدن موتر، هیچ کدام از تیم داوری در آن حضور نداشتند و آسیب جدی به کسی وارد نشده است. قرار است به زودی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بوسنی رأی خود را در این خصوص اعلام کند که به نظر می رسد تیم ویلژ موستار با جرایم سنگینی روبرو شود.

مطالب مرتبط