وزیر سابق عدلیه طالبان: مجازات اعدام و قطع دست از سر گرفته می‌شود

ملا نورالدین ترابی؛ وزیر پیشین عدلیه طالبان می‌گوید، این گروه بار دیگر مجازات اعدام و قطع دست را انجام خواهند داد؛ اما نه در ملاء عام.blankاو در مصاحبه با آسوشیتدپرس، انتقاد جهان از اعدام‌های طالبان که در گذشته در حضور مردم در ورزشگاه صورت می‌گرفت، مداخله خوانده و در این مورد هشدار داده‌است.

ترابی گفته‌است: “همه ما را به دلیل مجازات‌ها در ورزشگاه مورد انتقاد قرار دادند، اما ما هرگز در مورد قوانین و مجازات‌های آنها چیزی نگفته ایم.”

او افزوده‌است: “هیچ کس به ما نخواهد گفت که قوانین ما باید چگونه باشد. ما از اسلام پیروی خواهیم کرد و قوانین خود را در مورد قرآن وضع خواهیم کرد. ”

آسوشیتدپرس نوشته که از زمان تسلط طالبان بر کابل در ۱۵ اگوست، افغان‌ها و جهان به دنبال این هستند که آیا طالبان حکومت خشن دهه ۱۹۹۰ را دوباره ایجاد خواهند کرد یا خیر.

به نوشته این خبرگزاری اظهارات ترابی نشان می‌دهد که چگونه رهبران طالبان در یک جهان‌بینی عمیقا محافظه‌کار و تندرو باقی مانده‌اند، حتی اگر آنها از تغییرات تکنولوژیکی مانند ویدئو و تلفن‌های همراه استقبال می‌کنند.

حکومت طالبان در سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ با اجرای قوانین سفت و سخت به گفته خودشان شریعت، مجازات‌های خشن را به اجرا می‌گذاشتند که مورد خشم جهان قرار می‌گرفت.

طالبان طی روزهای اخیر در مواردی افراد متهم به دزدی را برای تحقیر، پا برهنه و چهره سیاه در جاده‌ها گشتانده‌اند. چنین مواری در شهرهای کابل و هرات دیده شده‌است.

این گروه اخیرا تعداد زیادی از افراد متهم به جرم را بازداشت کرده؛ اما روشن متهمان چگونه محاکمه می‌شوند.

مطالب مرتبط