یک شرکت بزرگ هندی حمل کالاهای تجاری افغانستان را متوقف کرد

شرکت «ادآنی گروپس» که از بزرگ‌ترین شرکت‌های «رابط» و حمل‌و‌نقل بندری در هند است اعلام کرده که دیگر کالاهای افغانستان، ایران و پاکستان را در هیچ بندر تحت مسئولیت‌اش حمل نخواهد کرد. این تصمیم پس توقیف محموله‌های بزرگ هیروئین افغانستان در هند گرفته شده‌است.blank

در یک بیانیه این شرکت آمده که اعلام ممنوعیت شامل همه ترمینل‌هایی است که این شرکت مسیولیت آن‌ها را بر عهده دارد از جمله ترمنیل‌هایی که از سوی شرکت‌های سومی اداره می‌شود.

بر بنیاد اعلام این شرکت، ممنوعیت حمل و نقل کالاهای افغانستان، ایران و پاکستان از ۱۵ نوامبر امسال به اجرا گذاشته خواهد شد.

در این بیانیه به علت رسمی این تصمیم اشاره‌ای نشده‌است؛ اما اخیراً هند سه تن هروئین افغانستان را که از بندرعباس ایران به این کشور قاچاق می‌شد، در عملیاتی بزرگ در بندر موندرا در ایالت گجرات کشف و ضبط کرد.

این محموله از افغانستان در دو کانتینر جاسازی شده و با ارزش ۳ میلیارد دالر از بزرگترین محموله‌های مواد مخدر کشف شده در هند بود.

مقام‌های هند گفته‌اند که دو نفر را در پیوند به قاچاق این محموله بازداشت کرده‌اند و تحقیقات ابتدایی نشان می‌دهد که اتباع افغانستان در این قضیه دست دارند.

مقامات هندی همچنین محموله هروئین دیگری نیز در ماه سپتامبر کشف و مصادره کرده بودند. در آن عملیات نیز شش ایرانی بازداشت شدند.

مطالب مرتبط