طالبان برای اخراج افراد «نامطلوب» کمیسیون «تصفیه» تشکیل دادند

طالبان برای اخراج افراد «نامطلوب» از صفوف خود یک کمیسیون «تصفیه‌» ایجاد کرده‌اند.blankهدف از ایجاد این کمیسیون، پاک‌سازی صفوف طالبان از حضور افراد «استفاده‌جو» و «دارای سابقه بد» گفته شده‌است.

سعید خوستی؛ سخنگوی وزارت امور داخله‌ «امارت اسلامی» امروز (چهارشنبه، ۲۱ میزان) گفت که کمیسیون تصفیه‌ پس از آن ایجاد شد که در میان نیروهای طالبان، افرادی از «نااهلان» دیده شده‌اند.

به گفته‌ او که این کمیسیون در تمامی ولایات به‌زودی فعال می‌شود.

پیش‌تر ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان هم اعلام کرده‌بود که در نشست شورای وزیران فیصله شده تا افراد «نامطلوب» از صفوف «امارت اسلامی» اخراج شوند.

تصمیم به اخراج آنچه که افراد نامطلوب گفته شده در حالی گرفته شده‌ که پیش‌تر سخنگوی وزارت خارجه قطر در گفتگویی به اختلاف میان سران طالبان پرداخته و گفته‌بود که طالبان مسن‌تر «عاقلانه‌تر» عمل می‌کنند.

لولوه رشید الخاطر؛ معاون وزیر و سخنگوی وزارت خارجه قطر گفته‌ بود که طالبان مسن‌تر در گفتگو با مقام‌های قطر در مورد عملکرد طالبان جوان ابراز نگرانی کرده‌اند. به گفته او، طالبان جوان، از معیارات این گروه سرپیچی می‌کنند.

چندی پیش هم ملا محمد یعقوب مجاهد؛ سرپرست وزارت دفاع طالبان و فرزند ملا محمد عمر، از عمل‌کرد برخی از شبه‌نظامیان‌اش انتقاد کرده‌بود.

مطالب مرتبط