کنفرانس فدراسیون شوراهای اسلامی آسترالیا به دلیل دعوت از طالبان لغو شد

فدراسیون شوراهای اسلامی آسترالیا (AFIC) برنامه‌ آنلاینی را که قرار بود روز شنبه با حضور دو عضو ارشد طالبان برگزار کند، یک روز پس از نشر تبلیغات آن در صفحه فیسبوکش لغو کرد.blank

به گزارش اس‌بی‌اس، این کنفرانس که هدف آن بحث درباره «آینده افغانستان» عنوان شده بود، قرار بود با حضور سهیل شاهین و سید عبدالبصیر صابری، دو عضو ارشد طالبان، راتب جنید؛ رییس فدراسیون شوراهای اسلامی و شیخ عبدالقدوس الازهری؛ یکی از مفتی‌های اعظم آسترالیا، برگزار شود.

برگزاری این کنفرانس با انتقادها و مخالفت‌های گسترده جامعه افغان‌های مقیم آسترالیا روبه‌رو شده بود و برخی آن را «شرم‌آور» و «توهین‌آمیز» برای مردم افغانستان، به‌ویژه زنان و اقلیت‌های قومی، توصیف کردند.

گزارش شده که حکومت ایالتی رسماً از فدراسیون شوراهای اسلامی خواسته که این برنامه را لغو کند.

راتب جنید؛ رییس فدراسیون شوراهای اسلامی آسترالیا (افیک) گفته که این سازمان با گسترش واکنش‌ها برنامه خود را لغو کرده است.

گروهی از سازمان‌های متعلق به افغان‌های آسترالیا در بیانیه‌ای از فدراسیون شوراهای اسلامی خواسته بودند که «دعوت خود را از اعضای طالبان پس بگیرد و از جامعه افغان‌های آسترالیا بدون قیدوشرط عذرخواهی کند.»

اعضای جامعه افغان‌های آسترالیا از زمان سقوط کابل به دست طالبان در اواسط ماه آگست به طور پیوسته نسبت به رویکرد طالبان در برابر به زنان و اقلیت‌های قومی، به‌ویژه هزاره‌ها، اظهار نگرانی کرده‌اند.

مطالب مرتبط