فرمانده پولیس طالبان برای ولسوالی شیگل کنر کشته شد

براساس تازه‌ترین گزارش‌ها در انفجار امروز کنر، فرمانده پولیس طالبان برای ولسوالی شیگل این ولایت کشته شده‌است و ۱۱ نفر دیگر زخم برداشته‌اند.blankاین انفجار حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز (پنج‌شنبه، ۲۲ میزان) در شهر اسعدآباد؛ مرکز کنر رخ داد.

ابتدا گزارش شده‌بود که در این انفجار یک موتر حامل نیروهای طالبان هدف قرار گرفته و در نتیجه ۸ نفر زخمی شده‌اند؛ اما یک مقام طالبان به خبرگزاری فرانسه گفته‌است که در این انفجار موتر حامل فرمانده پولیس ولسوالی شیگل هدف قرار گرفته و او کشته شده‌است.

این مقام طالبان که نخواست نا‌م‌اش فاش شود، گفته‌است: «فرمانده پولیس جان باخت و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند.»

یک داکتر در شفاخانه ولایتی کنر هم به خبرگزاری فرانسه تائید کرده‌است که ۱۱ زخمی به این شفاخانه انتقال یافته‌اند که چهار تن آن‌ها افراد طالبان و هفت تن دیگر غیرنظامی اند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته؛ اما شاخه خراسان گروه داعش که در شرق افغانستان فعالیت دارد، در گذشته حملات مشابهی را علیه افراد طالبان انجام داده‌است.

داعش همچنین مسئولیت برخی حملات اخیر به شمول انفجار در مسجد شیعیان در ولایت قندوز را که حدود ۱۰۰ کشته بر جا گذاشت، بر عهده گرفته‌است.

طالبان اخیرا یک کمیسیون «تصفیه» تشکیل دادند تا از افراد «نامطلوب» را از صفوف خود بیرون برانند. برخی منابع این اقدام را تلاشی برای مبارزه با نفوذ داعش در میان طالبان می‌دانند.

مطالب مرتبط