آتش‌سوزی در تایوان ۴۶ کشته برجای گذاشت

آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی در شهر جنوبی کاوشانگ تایوان ۴۶ کشته و ۴۱ زخمی برجا گذاشت.blankاین آتش سوزی صبح وقت روز پنجشنبه ۱۴ اکتبر (۲۲ میزان)‌ در یک ساختمان ۴۰ ساله آغاز شد و برای چندین ساعت ادامه داشت.

اداره اطفاییه شهر کاوشانگ در بیانیه‌ای آتش سوزی در این ساختمان ۱۳ طبقه‌ای را «بسیار شدید» توصیف کرد و گفت که چندین طبقهٔ این ساختمان تخریب شده است. این اداره در بیانیه خود کشته شدن ۴۶ نفر را تایید کرده است.

چن چی‌مای، شاروال این شهر گفت که این ساختمان قسماً متروکه بود زیرا قبلاً از قسمتی آن بحیث رستوران ها و سینما استفاده می‌شد که حالا مسدود بودند.

تاکنون علت آتش‌سوزی معلوم نشده و مقامات دولتی می‌گویند که تحقیقات برای دریافت علت آن آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری مرکزی تایوان، مقامات گفته اند که قدامت ساختمان و انبوهی از آوارها دسترسی به بسیاری از نقاط این ساختمان را محدود کرده و عملیات نجات و جستجو را پیچیده‌تر ساخته است.

براساس گزارش رسانه‌های محلی بسیاری از ساکنان این ساختمان افراد مسن بوده و تنها در اپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کردند. این ساختمان حدود ۱۲۰ واحد رهایشی در طبقات بالا داشت.

پس از آتش سوزی سال ۱۹۹۵ در یک کلب شبانه که جان ۶۴ نفر را گرفت، این مرگبارترین فاجعه‌ آتش سوزی در سال‌های اخیر در این کشور خوانده شده است.

مطالب مرتبط