مخالفت فوتبال اروپا با طرح فیفا برای برگزاری جام جهانی هر دو سال یک‌بار

طرح فیفا برای کاهش فواصل زمانی برگزاری جام جهانی از ۴ سال به ۲ سال با مخالفت جدی ۱۲ فدارسیون و اتحادیه فوتبال اروپا روبرو شده‌است.blankبه گزارش آسوشیتدپرس، پس از اظهارات تند الکساندر چفرین؛ رییس یوفا درباره مخالفت با دو سالانه شدن فیفا اکنون ۱۲ فدراسیون و اتحادیه عضو یوفا نیز به تبعیت از رئیس این سازمان مخالفت‌شان با نصف شدن حد فاصل زمانی میان ادوار جام جهانی نشان داده‌اند.

طبق گزارش آسوشیتد‌پرس بیش از ۱۲ فدراسیون از ۵۵ فدراسیون عضو یوفا نه تنها با تلاش فیفا برای دو سالانه کردن جام جهانی مخالف هستند، بلکه تهدید به عدم حضور در این تورنمنت و کناره‌گیری از فیفا کرده‌اند.

فشرده شدن تقویم بازی‌های باشگاه‌ها، اتفاقی که در دو سال اخیر به خاطر شیوع کرونا رخ داده است و به همین دلیل اکثر کشورهای صاحب فوتبال قاره سبز با طرح پیشنهادی فیفا مخالف هستند.

با این وجود فیفا و مسئول بخش توصیه آن آرسن ونگر بر پیشبرد اهداف خود اصرار دارند و در همین راستا هم قرار است که طی هفته جاری آنها به صورت مستقیم نظر ۲۱۱ اتحادیه و فدراسیون عضو را جویا شوند و انتظار می‌رود که فدراسیون جهانی فوتبال به زودی از تصویب برگزاری یک همه‌پرسی که احتمال در ماه دسامبر برگزار خواهد شد، خبر دهد.

در حالی که اغلب کشورهای صاحب نام فوتبال اروپا مخالف کاهش فاصله زمانی میان ادوار جام جهانی هستند، بسیاری از کشورهای دارای تیم‌های ملی کم‌شانس‌تر در قاره‌های آسیا، آفریقا و امریکای شمالی ممکن است با طرح فیفا موافقت کنند، چرا که شانس آنها را برای حضور در مهمترین تورنمنت فوتبال جهان افزایش می‌دهد.

مطالب مرتبط