ملا یعقوب برای اولین‌بار در انظار عمومی ظاهر شد

ملا یعقوب؛ فرزند ملا عمر؛ رهبر پیشین طالبان و سرپرست وزارت دفاع «امارت اسلامی» برای اولین بار در انظار عمومی ظاهر شد و در برابر دوربین رسانه‌ها سخنرانی کرد.blankاو امروز چهارشنبه، ۵ عقرب در مراسمی در شفاخانه نظامی سردار محمد داوود خان در کابل صحبت کرده و بر سرمایه‌گذاری در بخش صحت تاکید کرد.

سرپرست وزارت دفاع طالبان از سرمایه‌گذاران خواست تا در بخش صحت سرمایه‌گذاری کنند تا مردم برای تداوی به خارج از کشور نروند.

این اولین بار است که او در مقابل رسانه‌ها ظاهر می‌شود و سخنرانی می‌کند. پیش از این او به انتشار پیام‌های صوتی برای نظامیان طالبان اکتفا می‌کرد.

ملا یعقوب فرزند ملا عمر؛ رهبر پیشین و بنیان‌گذار طالبان است که چند سال پیش در شهر کراچی پاکستان درگذشت.

از طرف دیگر، بسیاری از اعضای کابینه طالبان با گذشت بیش از سه ماه از تصرف افغانستان در انظار عمومی ظاهر نشده‌اند و عکس یا فلمی از آنان منتشر نشده‌است. پیش‌تر یکی از سخنگویان طالبان عدم حضور سراج الدین حقانی؛ وزیر داخله این گروه را «مسایل امنیتی» عنوان کرده‌بود؛ چون هنوز سراج‌الدین حقانی در فهرست افراد تحت تعقیب امریکا قرار دارد.

طالبان همچنین در واکنش به شایعات مطرح‌شده درباره کشته‌شدن ملا هبت‌الله آخوندزاده؛ رهبر آن گروه، گفته‌اند که او زنده‌است و در افغانستان به سر می‌برد؛ اما از بیم حملات هوایی امریکا ظاهر نمی‌شود.

مطالب مرتبط