متقی: دولت طالبان تمام شرایط شناسایی بین‌المللی را انجام داده‌است

مولوی امیرخان متقی؛ سرپرست وزارت خارجه طالبان با ۱۴ سفیر و نماینده ویژه عمدتا از کشورهای اروپایی برای افغانستان دیدار کرده‌ و گفته‌است که “امارت اسلامی” تمام شرایط شناسایی بین‌المللی را انجام داده‌است.blankعبدالقهار بلخی؛ سخنگوی وزارت خارجه طالبان در رشته‌ توییتی نوشته که این دیدار عصر امروز (چهارشنبه، ۵ عقرب) در دوحه قطر صورت گرفته است.

متقی در این دیدار در مورد حکومت جدید اسلامی، تامین امنیت، ارتباط با جامعه جهانی، وضعیت اقتصادی، تحریم‌های اعمال شده بر افغانستان و ریشه‌کن‌کردن فساد صحبت کرده‌است.

به نوشته بلخی، متقی گفته‌است که افغانستان برای نخستین بار طی ۴۰ سال، شاهد یک حکومت مسلط است، بنابراین جامعه جهانی باید از امریکا بخواهد تا پول‌های منجمدشده افغانستان را آزاد کند.

سرپرست وزارت خارجه طالبان گفته که “دولت جدید افغانستان به عنوان یک دولت پاسخگو تمام تعهدات خود را که باید به رسمیت شناخته شود، انجام داده است”.

تاکنون هیچ کشوری دولت طالبان را به رسمیت نشناخته‌است.

این در حالی است که طالبان دولتی را تشکیل داده که تمامی اعضای آن افرادی با عناوین ملا، قاری، مولوی و آخوند و عمدتاً پشتون هستند. ترکیب این دولت واکنش‌ها و انتقادات گسترده‌ای را در پی داشته‌است.

با این حال، کشورهای منطقه امروز در تهران نشست داشتند و در بیانیه پایانی این نشست تاکید کردند که تنها راه حل مسائل افغانستان یک ساختار سیاسی فراگیر و گسترده با مشارکت همه اقوام است.

مطالب مرتبط