گروهی از دختران فوتبالیست‌ افغان از پاکستان به بریتانیا منتقل شدند

گروهی از دختران فوتبالیست‌ افغان و خانواده‌های شان که پس از به قدرت رسیدن طالبان به پاکستان فرار کرده بودند، به بریتانیا رسیدند.blankبه گزارش بی‌بی‌سی، هواپیمای حامل آنها توسط یک سازمان امدادی یهودی ‘تزدک ‘ (Tzedek) چارتر شده بود و هزینه آن را کیم کارداشیان؛ چهره مشهور امریکایی پرداخته‌است.

خالده پوپل؛ کاپیتان پیشین تیم ملی زنان افغانستان که در این عملیات سهم داشته گفته‌است: “من بسیار خوشحالم و به این دختران افتخار می کنم. آنها آسیب دیدند. آنها خیلی چیزها را پشت سر گذرانده‌اند و توانسته‌اند قوی بمانند. اکنون می‌توانند زندگی جدیدی را شروع کنند و نفس آزادی بکشند.”

خاخام موشه مارگارتن؛ رییس و بنیانگذار انجمن تزدک که یک گروه امدادگر یهودی است، نیز ابراز خوشحالی کرده‌است.

او گفته‌است:”به عنوان پسر و نوه بازماندگان هولوکاست، زمانی که مردم صالح غیریهودی برای کمک به نجات تعداد زیادی از یهودیان پا به پا گذاشتند، در قلبم می دانم که باید در زمان نیاز زمانی که جان آنها در خطر است، در کنار دیگران باشیم.”

دختران فوتبالیست افغان که اکثریت آنها نو جوان هستند، در بریتانیا اسکان داده خواهند شد و به عنوان پناهنده به زندگی خود ادامه خواهند داد.

این نوجوانان که از ولایات مختلف افغانستان هستند، با تسخیر شهرهای آنها توسط طالبان، همگی نگران جان خود بودند و برخی از خانواده‌های آنها تهدید به مرگ شده بودند.

دولت بریتانیا حدود یک ماه قبل اعلام کرد که به این دختران ویزا و اسکان می‌دهد.

اما آنها هنوز برای رساندن خود به بریتانیا نیاز به همکاری مالی داشتند که سپس فراهم شد و بالاخره هواپیمای حامل این گروه ۱۳۰ نفره شب گذشته به فرودگاه استانستد در اطراف لندن رسید.

مطالب مرتبط