مرگ ۲۷ پناهجو در کانال مانش؛ سه کودک و یک زن باردار در میان جان‌باختگان

گزارش شده که در پی غرق شدن قایق پناهجویان در کانال مانش ۲۷ نفر جان باخته که در میان شان سه کودک و یک زن باردار نیز شامل‌اند.blankاین پناهجویان سعی داشتند از راه غیرقانونی خود را به بریتانیا برسانند، روز چهارشنبه در آب‌‌های میان فرانسه و بریتانیا غرق شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این مهاجران قصد داشتند با استفاده از یک قایق بادی از کانال مانش عبور کرده و خود را به بریتانیا برسانند، که غرق شدند.

بریتانیا و فرانسه یکدیگر را مسئول این سانحه می‌دانند.

وزیر کشور فرانسه در یک مصاحبه رادیویی گفت که در بریتانیا «مدیریت مهاجرت بد است.»

جرالد دارمانین همچنین از کشورهای دیگری که مهاجران با عبور از آنها خود را به فرانسه می‌رسانند خواست کار بیشتری بکنند و از بریتانیا و بلجیم و آلمان خواست به فرانسه کمک کنند و با قاچاقچیان انسان برخورد کنند.

در همین حال بریتانیا نیز گفته است که در متقاعد کردن برخی از شرکای خود «به ویژه فرانسه» برای انجام کارها به روشی که بریتانیا فکر می‌کند درست است، مشکل دارد.

بوریس جانسون؛ نخست وزیر بریتانیا گفته‌است که فرانسه باید برای ایجاد بازدارندگی در جهت جلوگیری از تلاش افراد برای عبور از کانال مانش بیشتر فعالیت کند، و افزود باندهای قاچاق انسان رسما از مجازات قتل فرار می کنند.

امانوئل مکرون؛ رییس جمهوری فرانسه نیز گفته‌است بریتانیا باید از «سیاسی کردن» این موضوع برای به دست آوردن امتیازات داخلی خودداری کند.

عصر چهارشنبه خدمه یک قایق‌ ماهیگیری در آب‌های نزدیک کاله در فرانسه، اجسادی را روی آب مشاهده کردند. پناهجویان تلاش کرده بودند خود را از طریق کانال مانش به جنوب انگلستان برسانند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت گفت این واقعه، از زمان گردآوری آمار در سال ۲۰۱۴، بزرگترین تلفات جانی در این کانال است.

مطالب مرتبط