تداوم اعتراضات کشاورزان در اصفهان ایران

بر اساس گزارش‌ها اعتراضات گسترده کشاورزان در اصفهان ایران به رغم برخورد پولیس و بازداشت معترضان جمعه‌شب ادامه داشته است‌. همزمان از قعطی انترنت نیز در این ولایت گزارش شده‌است.blankبسیاری از معترضان جمعه‌شب جاده‌ها را ترک نکردند و برخورد نیروهای امنیتی برای پراکنده کردن آنها همچنان ادامه داشته است.

در همین حال فرمانده نیروی انتظامی ولایت اصفهان در خصوص تعداد دستگیر شدگان در اعتراضات روز جمعه اصفهان گفته است: «تعداد بازداشتی‌های امروز محدود است و هنوز جمع بندی نشده اما تا فردا تعداد آنها اعلام می‌شود.»

محمدرضا میرحیدری در ادامه گفته است که «با مسببان التهاب در اصفهان»، پس از شناسایی، برخورد می‌شود.

با این حال، سازمان حقوق بشر ایران می‌گوید در اعتراضات روز جمعه در اصفهان بیش از ۱۲۰ نفر بازداشت و به زندان دستگرد منتقل شدند.

سازمان حقوق بشر ایران همچنین می‌گوید٬ سه نفر از معترضان نیز بخش «بهداری و سردخانه» زندان منتقل شدند، «که احتمال میرود کشته شده باشند.»

تحصن کشاورزان ولایت اصفهان جمعه هفته گذشته با حضور گسترده مردم اصفهان به اوج خود رسید. تجمع بزرگی در کنار پل خواجو برگزار شد و معترضان در این تجمع خواستار احیای زاینده‌رود شدند و رسانه‌های حکومتی ایران مراسم را پوشش خبری دادند. پس از آن هم تجمعات گسترده‌ و مشابهی در شهرکرد برگزار شد.

در روزهای گذشته فراخوانی برای تجمع در روز جمعه ۵ قوس ساعت ۹ صبح مقابل پل‌خواجو در تلگرام منتشر شده بود که دعوت‌کنندگان به این تجمع را کشاورزان اصفهانی ذکر کرده بود.

مطالب مرتبط