رییس جمهور پاکستان خواستار آزادسازی دارایی‌های افغانستان شد

عارف علوی؛ رییس جمهور پاکستان در دیدار با امام‌علی رحمان؛ همتای تاجیکستانی‌اش بر آزادسازی دارایی‌های افغانستان از سوی امریکا تاکید کرد.blank

به گزارش آسوشیتدپرس، عارف علوی و امام‌علی رحمان، روز شنبه، ۶ قوس در حاشیه نشست «اکو» در عشق‌آباد ترکمنستان دیدار و روابط دوجانبه اقتصادی و اوضاع افغانستان را بررسی کردند.

دفتر رییس جمهور پاکستان در بیانیه‌ای نوشته‌است که دوطرف درباره چالش‌های ناشی از اوضاع وخیم بشری در افغانستان برای دو کشور به تفصیل گفتگو کرده‌اند.

آقای علوی گفته‌است که که کشورهای همسایه افغانستان بیش‌ترین آسیب را از بی‌ثباتی در این کشور خواهند دید.

او با «آگاه‌سازی رییس جمهور تاجیکستان از تلاش‌های پاکستان برای صلح و ثبات در افغانستان و ارسال کمک‌های بشری برای جلوگیری از بحران بشری» تاکید کرد که آزادسازی دارایی‌های مالی افغانستان نیز در جلوگیری از فروپاشی اقتصادی در این کشور بسیار مهم است.

رییس جمهور پاکستان همچنین بر فراگیری حکومت طالبان، احترام به حقوق همه افغان‌ها و اطمینان از عدم استفاده از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها تاکید کرده‌است.

او افروده که پاکستان و تاجیکستان می‌توانند اهداف مشترک صلح و ثبات را در افغانستان دنبال کنند و صلح در این کشور به تقویت ظرفیت‌های تجاری، اقتصادی و اتصال منطقه‌ای کمک می‌کند.

پاکستان از حامیان جدی حکومت طالبان در افغانستان است؛ اما تاجیکستان در مخالفت شدید با این گروه قرار دارد و دوطرف بارها به یکدیگر هشدار داده‌اند. تاجیکستان خواهان تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان شده؛ اما طالبان این خواست را دخالت در امور داخلی افغانستان می‌خوانند.

مطالب مرتبط