تعیین نماینده ویژه توسط امریکا برای کمک زنان و دختران افغان

آنتونی بلینکن؛ وزیر امور خارجه امریکا اعلام کرد که رینا امیری به‌عنوان نماینده ویژه این وزارت برای زنان، دختران و حقوق بشر در افغانستان تعیین شده‌است.blankبلینکن امروز (چهارشنبه، ۸ جدی) در توییتی با اعلام این موضوع در توییتی نوشت که رینا بیش از دو دهه تخصص و دانش تخصصی دارد که «کار حیاتی ما را به سوی یک افغانستان صلح‌آمیز، باثبات و امن برای همه پیش خواهد برد».

به گزارش رسانه‌های امریکایی، امیری در دوره‌ ریاست‌جمهوری بارک اوباما مشاور ارشد نماینده‌ ویژه امریکا در امور افغانستان و پاکستان و همچنین یکی از اعضای تیم سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان بوده‌است.

همزمان ان‌بی‌سی گزارش داده‌است که انتظار می‌رود استیفانی فاستر؛ یکی از کارمندان باتجربه‌ وزارت خارجه‌ امریکا هم به‌عنوان مشاور در امور کمک به زنان و دختران افغانستان منصوب شود.

این در حالی است که خروج امریکا از افغانستان منجر به تسلط دوباره طالبان شد که زنان و دختران زیر حاکمیت طالبان با محدویت‌های جدی مواجه‌اند.

در حال حاضر دختران بالاتر از صنف ششم در اکثر ولایات اجازه رفتن به مکتب را ندارند و همچنین زنان کارمند در ادارات دولتی خانه نشین شده‌اند.

مطالب مرتبط