زن پناهجوی افغان با دو فرزندش در مرز ایران و ترکیه بر اثر سرما جان باخت

رسانه‌های ترکیه گزارش داده‌اند که مادر پناهجوی افغان که قصد داشته با دو فرزند خود به‌طور غیرقانونی وارد ترکیه شود، بر اثر سرما در یک روستای مرزی در ایران جان باخته است.blankخبرگزاری «سی ان ان تُرک» در گزارشی زمان وقوع این حادثه را روز شنبه، ۱۱ جدی عنوان کرده و آورده است که این زن جوان افغان که هویت او تاکنون اعلام نشده، قصد داشت با دو کودک ۸ و ۹ ساله خود از مرز ایران عبور کند اما در روستای بلاسور ایران جان باخته است.

بر اساس تصاویری که روستاییان این منطقه منتشر کرده‌اند،‌ به نظر می‌رسد که این زن برای جلوگیری از یخ زدن کودکانش، جوراب‌های خود را به دست آن‌ها کرده و پاهای خود را در یک کیسه پلاستیکی پیچیده بود.

در پی تسلط طالبان، آمار مهاجرت شهروندان کشور به‌ویژه آن‌هایی که تلاش می‌کنند به صورت غیرقانونی با عبور از مرزهای ایران و ترکیه خود را به اروپا برسانند، افزایش قابل توجهی یافته است.

سازمان بین‌المللی مهاجرت در آخرین گزارش خود از وضعیت افغانستان در سال ۲۰۲۱ که روز ۹ جدی منتشر کرد از آواره شدن صدها هزار افغان و بازگرداندن حدود یک میلیون نفر از آن‌ها به کشور در یک سال گذشته خبر داده بود.

کشورهای همسایه افغانستان که مقصد اولیه یا نهایی بسیاری از پناهجویان افغان هستند، برنامه‌های سخت‌گیرانه‌ای برای پذیرش پناهجویان از این کشور در پیش گرفته‌اند.

مطالب مرتبط