طوفان برف در پاکستان ۲۱ گردشگر را کشت

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که ۲۱ گردشگر در اثر بارش برف سنگین و بسته شدن جاده‌ها در شمال پاکستان در موترهای‌شان گیرمانده‌اند، از سرما جان باخته‌اند.blankروزنامه اکسپرس تریبون به نقل از شید رشید؛ وزیر داخله پاکستان گفته امروز شنبه، ۱۸ جدی گزارش داده است این گردشگران که به دلیل برفباری شدید و مسدود شدن جاده‌ها در وسایل نقلیه خود گیر افتاده بودند، در جریان طوفان برفی جمعه شب، در منطقه موری جان باخته‌اند.

براساس گزارش‌ها، امدادگران در تلاش هستند که با کندن تونل هایی در عمق برف به بقیه افرادی که در برف ماندند کمک کنند

وزیر داخله پاکستان گفته است که موترهای برف پاکی در تلاش اند تا جاده‌ها را پاک کنند. به گفته شیخ رشید، موترهای گیرمانده در منطقه موری آزاد شده‌اند، اما در منطقه گلدانا، هنوز موترهای زیادی با سرنشین‌شان در برف و سرما گیرمانده‌اند که تلاش برای آزادسازی جاده‌ها جریان دارد.

وزیر داخله پاکستان همچنین گفته است که ورود انواع تردد به موری از راولپندی و اسلام آباد تا پایان عملیات امداد و نجات ممنوع است.

شیخ رشید افزوده است که برای پاکسازی جاده ها ماشین آلات سنگین فراخوانده شده و برای نجات گردشگران سرگردان از نیروهای مسلح غیرنظامی و ارتش کمک گرفته شده است.

او افزوده است که از هلیکوپتر برای فرستادن غذا و پتو به این منطقه استفاده می‌شود.

ترافیک زیادی در مسیر موری، در راولپندی پاکستان، در شرق اسلام آباد، پایتخت پاکستان در جاده‌ها ایجاد شده بود و مردم برای تماشای مناظر کوهستانی برف گرفته راهی منطقه شده بودند که گرفتار برف سنگین شدند

مطالب مرتبط