ایران برای انتقال‌ کمک‌های هند به افغانستان همکاری می‌کند

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در گفتکوی تلفنی با سوبرامانیام جایشانکارا؛ همتای هندی از همکاری ایران برای انتقال کمک‌های هند به افغانستان خبر داده‌است.blankطبق اعلامیه وزارت خارجه ایران، عبداللهیان و جایشانکارا امروز (شنبه، ۱۸ جدی) در خصوص مهم‌ترین مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو و تبادل نظر کرده‌اند.

عبداللهیان در خصوص افغانستان بر ضرورت تشکیل دولت فراگیر در این کشور تاکید کرده و با اشاره به کمک‌های بشردوستانه هند به افغانستان، از تدابیر و همکاری تهران برای انتقال این کمک‌ها در قالب گندم، دارو و واکسین کرونا به افغانستان خبر داده‌است. این در حالی است که انتقال کمک‌های به افغانستان با چالش مواجه است. پیشتر پاکستان اعلام کرده بود که به کمک‌های هند از جمله گندم اجازه انتقال به افغانستان را می‌دهد؛ اما تاکنون این وعده عملی نشده‌است.

جایشانکارا در گفتگو با همتای ایران خود با اشاره به کمک‌های کشورش به افغانستان، سیاست هند در خصوص افغانستان را موضع پیشین این کشور عنوان کرده‌است.

هند که از همکاران راهبردی دولت پیشین بود، تاکنون با دولت طالبان در ارتباطات نیست؛ اما کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان می‌فرستد.

مطالب مرتبط