برای اولین بار مردی در عربستان به جرم آزار جنسی در ملاء‌عام گشتانده می‌شود

برای اولین بار دادگاهی در عربستان حکم داده است تا مردی که به اتهام آزار جنسی محکوم شده است، در ملاء عام معرفی و شرمنده شود.blankیاسر العروی از سوی دادگاه کیفری مدینه به دلیل آزار و اذیت یک زن با استفاده از سخنان زشت و ناپسند مجرم شناخته شد.

او به هشت ماه زندان و ۱۳۳۰ دالر جریمه محکوم شده‌است.

قانون مبارزه با آزار و اذیت در عربستان سعودی یک سال پیش اصلاح شد، به طوری که امکان می‌دهد نام و احکام مجرمان در روزنامه‌های محلی با هزینه شخصی خود آنها منتشر شود.

به گزارش بی‌بی‌سی فارسی براساس این اصلاحیه، قضات باید تصمیم بگیرند که آیا “شدت جرم و تاثیر آن بر جامعه” چنین حکمی را توجیه می‌کند یا خیر.

این اصلاحیه مورد استقبال بسیاری در این پادشاهی محافظه‌کار قرار گرفت، و یکی از مفسران درمورد آن گفته بود که این اصلاحیه بایستی زودتر از اینها انجام می‌شده و “خیلی تاخیر داشته است”.

این قانون که در سال ۲۰۱۸ اجرایی شد، پیشتر مجازات‌هایی تا دو سال زندان و جریمه‌هایی تا سقف ۲۷ هزار دلار را برای افرادی که مرتکب آزار و اذیت جنسی شوند، تعیین کرده بود. تخلف‌های تکراری با محکومیت تا پنج سال زندان و جریمه تا ۸۰ هزار دلار روبرو می‌شوند.

با وجود این اقدامات قانونی، بعضی از زنان سعودی اظهار نارضایتی کرده‌اند که مقامات هنوز به اندازه کافی برای توقف آزار و اذیت تلاش نمی‌کنند.

یکی از این زنان اخیرا به بی‌بی‌سی گفت که نظراتی که روی آنلاین درباره فیلم‌هایی که حوادث آزار و اذیت را مستند می‌کنند، اغلب خود زنان را برای آزار و اذیت مقصر می‌دانند، و قربانیان هم به اندازه مجرمان مجازات می‌شوند.

مطالب مرتبط