صلیب سرخ: افغانستان در آستانه فروپاشی است

پیتر ماورر؛ رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می‌گوید که افغانستان در آستانه فروپاشی قرار دارد و برای پیش‌گیری از بحران انسانی نیاز است اول از فروپاشی اقتصادی در این کشور جلوگیری شود.blankرییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در توییترش، وضعیت افغانستان را نگران‌کننده خوانده و بر ادامه کمک‌های بشردوستانه تاکید کرده‌است.

پیتر ماورر افزوده‌است: «برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی، ما باید فوراً از فروپاشی اقتصاد جلوگیری کنیم و اطمینان حاصل کنیم که کارهای بشردوستانه نجات‌بخش و خدمات اساسی می‌تواند ادامه یابد.»

او گفته‌است که با آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه امریکا و مارتین گریفیتس؛ معاون سرمنشی ملل متحد در امور کمک‌های بشردوستانه در زمینه کمک به مردم افغانستان گفتگوهای مثبتی داشته‌است.

ماورر گفته‌است که برای جلوگیری از فاجعه انسانی در افغانستان باید حمات ابتدایی به مردم ادامه یابد.

آنتونی بلینکن؛ وزیر امور خارجه امریکا نیز گفته‌است که مردم امریکا به حمایت از مردم افغانستان متعهد‌ اند.

وزیر خارجه امریکا در صفحه توییترش نوشته‌است: «امروز با مارتین گریفیتس؛ معاون سرمنشی ملل متحد در امور کمک‌های بشردوستانه و پیتر ماریر؛ رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در یک دیدار مجازی در مورد مستحکم‌کردن هماهنگی کوشش‌های موجود ایالات متحده با سازمان ملل متحد و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بحث کردم.»

این در حالی است که آنتونیو گوترش؛ سرمنشی سازمان ملل متحد به روز پنج‌شنبه خواستار تعلیق قوانینی شد که مانع استفاده از پول برای نجات جان افغان‌ها و اقتصاد افغانستان شده‌است. او افزود که باید مسیری برای آزادسازی مشروط دارایی‌های منجمد شدهه افغانستان جستجو شود.

دبیر کل سازمان ملل گفته‌است: «باید به بودجه بین‌المللی اجازه داده شود تا حقوق کارکنان بخش عامه را بپردازند و به مؤسسات افغان که مراقبت‌های صحی، آموزشی و سایر خدمات حیاتی را ارائه می‌کنند، کمک کنند.»

پیش‌تر سازمان ملل متحد در ۲۱ جدی خواهان ۴٫۴ میلیارد دالر کمک‌های بشری برای مردم افغانستان در سال جاری میلادی شده بود.

مطالب مرتبط