گروگان‌‌گیری در تگزاس امریکا برای رهایی یک عضو زن شبکه القاعده

یک گروگان‌گیر در منطقه کولیویل ایالت تگزاس امریکا چند تن به شمول یک خاخام یهودی را در یک کنیسه‌ یهودیان به گروگان گرفته‌است. این گروگان‌گیر از مقامات امریکا خواهان رهایی عافیه صدیقی؛ داکتر پاکستانی متهم به همکاری با شبکه القاعده از زندان فدرال امریکا شده‌است.blankبر اساس گزارش‌ها پولیس تگزاس با این مرد گروگان‌گیر در حال گفتگو است. به گفته پولیس امریکا، یکی از گروگان‌ها شنبه، شب، ۱۵ جنوری آزاد شده‌است. گفته شده به این فرد در جریان گروگان‌گیری آسیبی نرسیده‌است.

پولیس محلی و پولیس فدرال امریکا اف‌بی‌آی در اطراف کنیسه ای بت اسرائیل در منطقه کولیویل ایالت تگزاس، جایی که این گروگان‌گیری رخ داده، مستقر شده‌اند.

یک مقام پولیس به آسوشیتدپرس گفته که این مرد ادعا می‌کند مسلح است؛ اما آن‌ها هنوز نتوانسته‌اند این موضوع را تایید کنند.

مقامات به رسانه‌های محلی گفته‌اند که فرد مظنون خواستار آزادی عافیه صدیقی شده که یک متخصص علوم اعصاب از پاکستان است.

عاقیه صدیقی که به همکاری با شبکه القاعده مظنون می‌باشد، متهم است، زمانی که در افغانستان تحت بازداشت بوده، برای کشتن سربازان امریکایی تلاش کرده‌است. او در سال ۲۰۱۰ به ۸۶ سال زندان محکوم شده ودر یک زندان فدرال در ایالت تگزاس نگه‌داری می‌شود.

بر اساس گزارش‌ها، در زمان شروع حادثه، مراسم شبات در این کنیسه به طور زنده در حال پخش بود و پیش از قطع تصویر، صدای مردی خشمگین شنیده شد که می‌گفت نمی‌خواهد کسی آسیب ببیند.

پولیس تیم‌های ویژه را در صحنه مستقر کرده و نواحی اطراف تخلیه شده‌است. متخصصان بحران در اف‌بی‌آی مشغول مذاکره با این مرد هستند.

جن ساکی؛ سخنگوی کاخ سفید گفته‌است: «به رییس جمهور جو بایدن در مورد این حادثه معلومات داده شده‌است و رییس جمهوراز تیم خود در مورد انکشافات این حادثه لحظه به لحظه معلومات به دست می‌آورد.»

نفتالی بنت؛ نخست‌وزیر رژیم اسراییل نیز گفته‌است که وضعیت را از نزدیک زیر نظر دارد و برای مصونیت گروگان‌ها و نجات‌دهند‌گان آن‌ها «دعا می‌کند».

دو مقام امنیتی که نخواستند از آنان نام گرفته شود، به خبرگزاری آسوشتدپرس گفته‌اند که به شمول یک خاخام ۴ نفر عبادت‌کننده در جریان گروگان‌گیری در داخل کنیسه بوده‌اند.

عافیه صدیقی در فاصله ۲۴ کیلومتری این کنیسه در یک زندان فدرال زندانی است.

مقامات تلاش می‌ورزند بدانند که گروگان‌گیرنده با عافیه صدیقی چگونه ارتباط دارد.

عافیه صدیقی در شهر کراچی پاکستان تولد شده و براساس معلومات وزارت عدلیه امریکا، او در سال ۲۰۰۸ توسط مقامات افغان در افغانستان گرفتار شد و به شمول چند خط دست‌نویس در مورد پلان‌های حمله بر چندین نقطه در شهر نیویارک اسناد و شواهد دیگری نیز از وی به‌دست آمده‌است.

به گفته این وزارت، خانم صدیقی در جریان تحقیق، سلاح یک عسکر امریکایی را گرفته و بر تیم تحقیق تیراندازی کرده که بر اثر آن یک کارمند اف‌بی‌آی و یک نظامی امریکایی زخمی شده‌اند.

مطالب مرتبط