مرد شماره یک تنیس جهان از استرالیا اخراج می‌شود

نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان آخرین تلاش خود برای ماندن در استرالیا را از دست داد و به زودی از این کشور اخراج می‌شود.blankپس از اینکه دولت استرالیا برای دومین بار در یک ماه ویزای آقای جوکوویچ را به دلایل صحت عمومی لغو کرد، قضات فدرال این کشور نیز درخواست تجدیدنظر او را رد کردند.

استدلال دولت این بود که تنیس‌باز ۳۴ ساله صرب که در برابر کووید ۱۹ واکسینه نشده، تهدیدی برای سلامت عمومی مردم استرالیا است.

با رای قضات دادگاه فدرال اکنون جوکوویچ امکان دفاع از عنوان قهرمانی‌اش در مسابقات تنیس اوپن استرالیا در ملبورن را نخواهد یافت.

پیش از این، استرالیا برای دومین بار متوالی ویزای نواک جوکوویچ را به دلیل قوانین مربوط به کووید ۱۹ و عدم امکان ورود به این کشور بدون تزریق واکسن لغو کرد.

این تصمیم را الکس هاوک؛ وزیر مهاجرت استرالیا گرفته و بدین معنی است که جوکوویچ اکنون با احتمال اخراج مواجه است.

ویزای جوکوویچ اولین بار اندکی پس از ورود وی به ملبورن در ۶ جنوری لغو شد، زیرا مقامات مرزی استرالیا گفتند که او “در ارائه مدارک مناسب” برای دریافت معافیت واکسن ناکام بوده است.

جوکوویچ اذعان کرد هنگام ابتلا به کرونا قوانین قرنطینه را زیرپا گذاشته است

جوکوویچ در فرودگاه ملبورن بازداشت شد، ساعاتی را در فرودگاه گذراند و سپس برای چندین روز به یک هوتل مهاجرت منتقل شد. چند روز بعد ویزای او توسط یک قاضی بازگردانده شد و دستور آزادی وی را صادر کرد و حکم داد که مقامات مرزی هنگام ورود او روال صحیح را نادیده گرفته اند.

ورود وی به استرالیا بدون تزریق واکسن واکنش شدید مردم استرالیا را که تحت برخی از طولانی‌ترین و سخت‌ترین قرنطینه‌های جهان در طی دوران شیوع کرونا را داشته‌اند، برانگیخته بود.

مطالب مرتبط