کرونا در هند؛ تمدید ممنوعیت اجتماعات انتخاباتی در پنج ایالت

رسانه‌های هندی گزارش داده است که به دلیل گسترش ویروس کرونا در این کشور، ممنوعیت تجمعات در ۵ ایالت تا ۲۲ جنوری تمدید شده است.blankاکانومیک تایمز گفته است که کمیسیون انتخابات روز شنبه با کاهش محدودیت‌ها به احزاب سیاسی اجازه داده تا نشست‌هایی با حضور حداکثر ۳۰۰ نفر را برگزار کنند.

پیش از این، کمیسیون انتخابات هند در ۸ جنوری در کنار اعلام برنامه انتخابات در ایالت‌های اوتار پرادش، اوتاراخاند، پنجاب، گوا و مانیپور همچنین دستور ممنوعیت کامل تجمعات فیزیکی را تا روز ۱۵ جنوری به دلیل تهدید ویروس اومیکرون داده بود.

این اولین مجموعه انتخابات در هندوستان است که در بحبوحه پاندمی و با ممنوعیت تجمعات فیزیکی به مدت ۱۵ روز برگزار می شود.

تمام محدودیت‌های دیگر مرتبط با پاندمی نیز که همزمان با برنامه انتخاباتی اعلام شده بود، همچنان اجرا خواهند شد و دستورالعملهای بعدی با بررسی شرایط اعلام خواهد شد.

کمیسیون انتخابات هند از همه احزاب سیاسی خواسته که اجرای دستورالعملهای مربوط به کووید-۱۹ را تضمین نمایند.

قرار است، انتخابات مجالس ایالتی در ایالت‌های اوتار پرادش، اوتاراخاند، پنجاب، گوا و مانیپور در چند مرحله در روزهای ۱۰ فبروری تا ۷ مارچ برگزار شود.

کمیسیون انتخابات هندوستان در توجیه تصمیم خود برای برگزاری انتخابات در بحبوحه سومین موج کووید-۱۹ با سویه اومیکرون تاکید کرده که برگزاری به موقع انتخابات در واقع عصاره حفظ کشورداری دموکراتیک است.

مطالب مرتبط