طالبان در کابل علیه زنان معترض گازاشک‌آور استفاده کردند

نیروهای طالبان در شهر کابل با استفاده از گاز اشک‌آور اعتراض زنان را متفرق کردند.blankزنان به کشته‌شدن یک دختر جوان در کابل و مفقودشدن یک زن نظامی در هرات اعتراض کرده بودند.

آنان که امروز (یک‌شنبه، ۲۶ جدی) در مقابل دانشگاه کابل تجمع‌ داشتند، تابلویی را با حاوی پیام‌های «زینب عبداللهی را چرا کشتید؟» «عالیه عزیزی کجا است؟» و «دختران مزار؟» در دست داشتند.

در ویدیوهایی منتشرشده، زنان معترض می‌گویند، طالبان به‌روی آنها گازاشک‌آور پاشیدند.

دیروز نیز گردهمایی زنان در اعتراض به کشته‌شدن زینب عبداللهی توسط طالبان به خشونت کشیده شده‌بود.

زینب عبداللهی؛ دختر جوانی بود که سه روز قبل در یک ایست بازرسی طالبان در منطقه دشت برچی کابل توسط نیروهای این گروه کشته شد. طالبان در این زمینه تاکنون چیزی نگفته‌اند.

زنان معترض همچنین امروز خواستار رهایی عالیه عزیزی؛ مدیر پیشین زندان زنانه هرات از بند طالبان شدند. به گفته آنان طالبان عالیه را زندانی کرده‌اند. عالیه از چهار ماه به این طرف مفقود است و خانواده‌اش نیز می‌گویند، او توسط طالبان بازداشت شده‌اند. طالبان اما در این زمینه هم تاکنون چیزی نگفته‌اند.

معترضین همچنین به ناپدید شدن فعالان زن در مزارشریف پس از روی کار آمدن طالبان اعتراض کردند.

آنان مدعی شده‌اند طالبان چندی قبل در ولایت بلخ، بر محل برگزاری تجمع اعتراضی زنان یورش برده و عده‌ای را با خود بردند که تاکنون از سرنوشت‌شان خبری نیست. به گفته معترضان این دختران در زندان طالبان به‌سر می‌برند.

مطالب مرتبط