گروگان‌گیری در امریکا؛ دو نوجوان در بریتانیا بازداشت شدند

پولیس بریتانیا اعلام کرده است که دو نوجوان را در شهر منچستر به اتهام دست داشتن در گروگان‌گیری کنیسه‌ای در ایالت تگزاس امریکا بازداشت کرده‌ است. این اقدام پولیس در پی اعلام این خبر که فرد گروگان‌گیر یک شهروند بریتانیا بوده است، صورت گرفته است.blankپولیس بریتانیا روز یک‌شنبه، ۱۶ جنوری در بیانیه‌ای گفته است: « دو نوجوان عصر امروز در جنوب منچستر بازداشت شدند. آنها برای بازجویی در بازداشت هستند.»

پولیس فدرال امریکا (اف‌بی‌آی) می گوید که مالک فیصل اکرم؛ ۴۴ ساله و اهل بریتانیا، پس از حدود ۱۰ ساعت مذاکره، در حمله نیروهای امنیتی به کنیسه کشته شده است.

گفته شده است که در این رویداد همه گروگان‌ها سالم آزاد شده‌اند.

جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا، گروگانگیری در کنیسه‌ای در شهر کلیویل تگزاس را «اقدامی تروریستی» توصیف کرده است.

لیز تراس؛ وزیر امور خارجه بریتانیا، هم این گروگانگیری را «اقدامی تروریستی و یهودستیزی» توصیف کرد. او افزود: «ما در دفاع از حقوق و آزادی‌های شهروندانمان در برابر کسانی که نفرت پراکنی می‌کنند، در کنار امریکا هستیم.»

اف‌بی‌آی می گوید در حال حاضر نشانه‌ای مبنی بر دخالت افراد دیگر در این حادثه وجود ندارد. منابع پولیس می‌گویند که ماده منفجره‌ای در بدن مهاجم پیدا نشده است.

یکی از برادران مالک فیصل اکرم در بیانیه‌ای از گروگان‌ها عذرخواهی کرده و گفته که برادرش گرفتار «مشکلات روحی» بوده است.

در زمان شروع حادثه مراسم صبح روز شبات (شنبه) یهودیان در آن کنیسه به طور زنده در حال پخش بود و پیش از قطع تصویر، صدای مردی خشمگین شنیده شد که می‌گفت نمی‌خواهد به کسی آسیب برساند.

مقامات قضایی به رسانه‌های محلی گفته‌اند که گروگانگیر خواستار آزادی عافیه صدیقی، عصب شناس پاکستانی شده بود که در حال حاضر محکومیت ۸۶ ساله‌اش را در امریکا می‌گذراند.

خانم صدیقی متهم است که زمانی که در افغانستان بازداشت بود برای کشتن سربازان امریکایی تلاش کرده است. او در سال ۲۰۱۰ به ۸۶ سال زندان محکوم شد.

در همان سال هزاران نفر در پاکستان در اعتراض به محکومیت او به جاده‌ها آمدند.

مطالب مرتبط