کوریای شمالی در کمتر از یک ماه چهارمین آزمایش موشکی انجام داد

کوریای شمالی در ظرف یک ماه چهارمین پرتاب موشکی آزمایشی خود را انجام داده است.blankکوریای جنوبی و جاپان پرتاب این موشک‌ها را تایید کردند.

سئول گفته که احتمال می‌رود این موشک‌ها از نوع بالستیک کوتاه برد باشند. به گفته تحلیلگران موشک‌ها بالستیک وتاه برد توان پرتاب در ارتفاع پایین و با سرعت بالا را دارند. کره جنوبی همچنین تخمین زد که موشک‌ها مسیری حدود ۳۸۰ کیلومتر را طی کرده‌اند.

کره جنوبی و جاپان به شدت از پیونگ یانگ انتقاد کردند و فرماندهی نیروهای آمریکایی در منطقه نیز این پرتاب‌ها را “بی‌ثبات‌کننده” خوانده است.

در اوایل ماه جاری، کوریای شمالی مدعی شد که دو موشک مافوق صوت و دو موشک بالستیک کوتاه برد را با موفقیت پرتاب کرده است. این ادعا‌های کره مورد تردید قرار گرفته است.

آزمایش‌های موشکی اخیر در پی وعده کیم‌جونگ اون، رهبر کوریای شمالی برای تقویت بنیه دفاعی این کشور صورت گرفته است.

به دنبال این پرتاب‌ها دولت جو بایدن تحریم‌های بیشتری را علیه پیونگ یانگ اعمال کرده است.

در حال حاضر، با وجود درخواست‌های مکرر دولت فعلی آمریکا، کره شمالی با از سرگیری مذاکرات دوجانبه واشنگتن و پیونگ یانگ موافقت نکرده و برنامه‌ آزمایش موشکی خود را از سر گرفته است.

در سال گذشته میلادی، کوریای شمالی چند باز از آزمایش موشکی از جمله موشک‌های بالستیکی خبر داد هرچند هنوز در مورد از سرگیری آزمایش‌های اتمی گزارشی منتشر نکرده است.

سال ۲۰۲۱، کوریای شمالی به پیشرفت برنامه تسلیحاتی خود ادامه داد و از جمله به آزمایش موشک‌های مافوق صوت جدید، موشک بالستیک و همچنین موشک کروز دوربرد پرداخت.

موشک‌های بالستیک نسبت به موشک‌های کروز خطرناک‌تر به حساب می‌آیند.

مطالب مرتبط