ترکیه برای تامین امنیت جام جهانی ۳ هزار نیروی ضد شورش به قطر می‌فرستد

سلیمان سویلو؛ وزیر داخله ترکیه گفته است که این کشور۳۲۵۰ افسر امنیتی را برای جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر می فرستد. آقای سویلو افزود که ترکیه پیش از نیز تعدادی از نیروهای قطری را قبل از مسابقات آموزش داده است.blankبنا به گفته او ۳ هزار پولیس ضد شورش و همچنین ۱۰۰ عضو یک واحد نیروهای ویژه، ۵۰ سگ بمب یاب و اپراتورهای آنها و ۵۰ کارشناس بمب شامل نیروهایی است که ترکیه به قطر اعزام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نیروهای ترکیه در نوامبر و دسامبر ۲۰۲۲ و به مدت ۴۵ روز برای جام جهانی در قطر حضور خواهند داشت گفت: «در این رویداد، که انتظار می‌رود بیش از یک میلیون هوادار از سراسر جهان در آن شرکت کنند، پرسنل ما امنیت را تضمین خواهند کرد.»

سویلو افزود که ترکیه همچنین ۶۷۷ پرسنل امنیتی قطر را در زمینه‌های مختلف آموزش داده است.

ترکیه و قطر در سال‌های اخیر روابط خود را تقویت کرده‌اند و آنکارا از دوحه در مناقشه خود با سایر کشورهای خلیج حمایت می‌کند.

در سال ۲۰۱۷ که قطر مورد تحریم و محاصره کشورهای همسایه‌اش به رهبری عربستان قرار گرفته بود، یکی از شروط برای رفع تحریم‌ها و انزوا، پایان دادن به حضور نیروهای نظامی ترکیه در قطر بود، با این وجود کمتر از دو سال پس از آغاز این محاصره، ترکیه یک پایگاه نظامی در قطر راه‌اندازی کرد.

مطالب مرتبط