طالبان: اتحادیه‌ اروپا نمایندگی خود در کابل را بازگشایی کرده‌است

وزارت خارجه طالبان می‌گوید، پس از دیدارهای پی‌هم و تفاهم مقام‌های «امارت اسلامی» با نمایندگان اتحادیه اروپا، این اتحادیه دفتر نمایندگی خود را به هدف حضور دایمی در کابل رسماً بازگشایی کرده‌است.blankعبدالقهار بلخی؛ سخنگوی وزارت خارجه طالبان در توییتی نوشته است که کار نمایندگی اتحادیه اروپا در کابل به گونه عملی آغاز شده‌است.

او افزوده است که اتحادیه اروپا بر علاوه کمک قبلیِ ۲۲۰ ملیون یورویی، ۲۶۸ ملیون یورو کمک بشردوستانه را دیگر نیز اعلام کرده است که یک قسمتی از آن را برای پرداخت معاشات آموزگاران تخصیص داده شده‌است.

بلخی افزوده است که طالبان از این کمک‌ها استقبال می‌کند.

اتحادیه اروپا تاکنون در مورد بازگشایی نمایندگی دیپلماتیک خود در کابل چیزی نگفته‌است.

این در حالی است که حدود دو ماه قبل روزنامه بریتانیایی فایننشال تایمز در گزارشی نوشته بود که قرار است اتحادیه اروپا دفتر نمایندگی دیپلماتیک خود را تا یک‌ماه دیگر در کابل بازگشایی کند.

این روزنامه بریتانیایی گزارش داده بود که این اقدام اتحادیه اروپا برای بازگشت دیپلمات‌های کشورهای عضو این اتحادیه و افزایش تعاملات اتحادیه اروپا با حکومت طالبان صورت می‌گیرد.

اتحادیه اروپا در آن زمان گفته بود که به دنبال یک رویکرد دقیق در برابر طالبان است و در حالی می‌خواهد با دولت طالبان در تعامل باشد که از به رسمیت‌شناختن آن خودداری می‌کند.

مطالب مرتبط