انهدام دو موشک بالستیک حوثی‌های یمن بر فراز ابوظبی از سوی امارات

امارت متحده عربی اعلام کرده است که بامداد امروز دوشنبه، ۲۴ جنوری دو موشک بالستیک حوثی‌های یمن را بر فراز ابوظبی منهدم کرده است.blankخبرگزاری رسمی امارات متحده عربی (وام) به نقل از مقامات وزارت دفاع آن کشور گزارش داده است که در این حمله به کسی آسیب نرسیده است.

گفته شده است که بقایای موشک‌های بالیستیک رهگیری و منهدم‌شده در دو منطقه در اطراف امارت ابوظبی سقوط کرده‌اند.

هم‌زمان ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی نیز اعلام کرد که بامداد دوشنبه یک موشک بالیستیک را که به‌سمت منطقه ظهران الجنوب در استان عسیر عربستان سعودی پرتاب‌شده بود، سرنگون کرده است.

به گزارش ایندیپندنت، ساکنان پایتخت امارات متحده عربی در ساعت ۴:۱۵ صبح دوشنبه از مشاهده نورهایی در آسمان  پایتخت و شنیده‌شدن صدای شلیک پدافند هوایی خبر داده بودند.

العربیه نیز گزارش داده است که ترکش‌های موشک منهدم‌شده در عربستان سعودی در منطقه صنعتی ظهران الجنوب سقوط کرده و خسارت‌هایی برجای گذاشتنه، اما هیچ مجروح یا کشته‌ای در این حادثه گزارش نشده است.

نیروهای ائتلاف عربی درپی این حمله اعلام کردند سکوی پرتابی را که از آن موشک‌های بالیستیک شلیک می‌شد، در استان جوف یمن منهدم کرده‌اند.

حوثی‌ها یکشنبه‌‌‌شب نیز با یک موشک بالیستیک به منطقه صنعتی جازان در غرب عربستان سعودی حمله کرده بودند که موجب جراحات جزئی دو تبعه سودانی و بنگلادشی و همچنین خسارت به برخی کارگاه‌ها و موترهای شخصی واقع در آن‌جا شد.

تلویزیون المسیره؛ رسانه حوثی‌ها، صبح دوشنبه اعلام کرد که این گروه ظرف چند ساعت آینده، جزئیات یک «عملیات نظامی گسترده» علیه عربستان سعودی و امارات متحده عربی را اعلام خواهد کرد.

این حمله یک هفته پس از حمله موشکی و پهپادی حوثی‌ها به ابوظبی رخ داد.

امارات متحده عربی بیش از شش سال است که در ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی، با حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی در یمن می‌جنگد. حوثی‌ها در سال‌های گذشته به‌طور مرتب با پهپاد و موشک به مناطقی از عربستان سعودی حمله کرده‌اند و بنابر اعلام نیروهای ائتلاف، اغلب این حمله‌ها رهگیری و خنثی شده‌اند؛ اما حمله بی‌سابقه حوثی‌ها به امارات متحده عربی در ۲۷ جدی، سه کشته و شش مجروح برجای گذاشت.

مطالب مرتبط