هیأت وزارت انرژی ترکمنستان برای تسریع‌ پروژه‌های برق به کابل آمد

شرکت ملی برق یا برشنا می‌گوید، هیأتی از وزارت انرژی ترکمنستان به هدف تسریع کارهای حقوقی و تخنیکی پروژه‌های برق‌رسانی به ویژه پروژه ایستگاه «نورالجهاد» و پروژه تاپ به کابل آمده‎ ‌است.blankطبق خبرنامه برشنا، مذاکرات این هیات با طرف افغانستان امروز (دوشنبه، ۴ دلو) آغاز شده‌ است.

برشنا گفته است که در آغاز این نشست، حافظ محمد امین؛ رییس عمومی این شرکت گفته‌ است که ترکمنستان همکار خوب برشنا در پروژه‌های برق رسانی است.

او امیدواری کرده است که با ایجاد نقشه راه مشترک، کار پروژه‌های برق‌رسانی به ویژه سب ستیشن نور الجهاد و پروژه تاپ تسریع شود.

مراد آرتیکوف؛ رییس پروژه‌های بین‌المللی انرژی ترکمنستان برای افغانستان و پاکستان، استحکام روابط میان شرکت برشنا و وزارت انرژی ترکمنستان را از اهداف سفر خود به کابل خوانده و تاکید کرده است که در هماهنگی و همکاری نزدیک، کار پروژه‌های سب ستیشن نور الجهاد، تاپ و لین انتقالی مسیر اندخوی- کابل را به پیش خواهند برد.

برشنا گفته است که قرار است تیم‌های افغانستان و وزارت انرژی ترکمنستان در نشست امروز و روز‌های آینده، پیرامون تمام مسائل حقوقی و تخنیکی پروژه‌های مشترک بحث و دو طرف پروتوکول‌ها و قراردادهای جدید را به امضا برسانند.

مطالب مرتبط