شورای پناهندگان ناروی: محدویت‌های مالی غرب مانع انتقال کمک به افغانستان می‌شود

شورای پناهندگان ناروی در گزارشی گفته است که محدویت‌های اقتصادی غرب علیه افغانستان که پس از تسلط طالبان وضع شده، دسترسی میلیون‌ها نفر به کمک را مسدود کرده است.blankطبق این گزارش که امروز (پنج‌شنبه، ۷ دلو) منتشر شد، این محدویت‌ها، از انتقال کمک‌های مالی به داخل افغانستان توسط آژانس‌های کمک‌رسانی جلوگیری می‌کند.

شورای پناهندگان ناروی افزوده است در صورتی که وزارت مالیه ایالات متحده و سایر آژانس‌های کمک‌کننده اقدام فوری انجام ندهند تا بانک‌ها بتوانند نقل و انتقالات مالی بشردوستانه را تسهیل کنند، میلیون‌ها نیازمند در افغانستان از کمک محروم می‌مانند.

این شورا اضافه کرده است که آژانس‌های کمک‌رسان اخیراً خواهان ۴٫۴ میلیارد دالر برای گرسنگان در افغانستان شده؛ اما اگر وزارت مالیه ایالات متحده و سایر مقامات مالی غربی اجازه انتقال پول به افغانستان را ندهند، کمک‌ها به افرادی که شدیدا نیاز دارند نخواهند رسید.

شورای پناهندگان ناروی علاوه کرده است که وضعیت در افغانستان روز به روز بدتر می‌شود و ۲۳ میلیون نفر با گرسنگی حاد روبرو هستند.

این نهاد گفته است که در حالی که اقداماتی مانند مجوزهای بشردوستانه و معافیت‌ها از تحریم‌ها گام‌های مهمی هستند، اما به تنهایی برای رساندن کمک‌ها به جایی که بیشتر مورد نیاز است کافی نیستند.

در بخشی از این گزارش آمده است: «میلیون‌ها افغان متحمل عواقب غیرقابل تصوری خواهند شد، مگر اینکه از بانک مرکزی افغانستان حمایت کافی برای از سرگیری فعالیت‌های کلیدی خود، از جمله خرید و گردش اسکناس‌ها، با تدابیر حفاظتی مناسب ارائه شود».

شورای پناهندگان ناروی علاوه کرده است که دولت‌های امریکا و اروپا باید نه تنها از بانک‌ها حمایت کنند تا امکان انتقال وجوه بسیار مورد نیاز به افغانستان را فراهم کنند، بلکه باید اقداماتی را اجرا کنند تا به آژانس‌های کمک‌رسان اجازه دهند وجوه را پس از رسیدن به افغانستان خارج کنند.»

مطالب مرتبط