برشنا با ترکمنستان و شرکت چالیک پروتکل سه‌جانبه امضا کرد

شرکت برق‌ یا برشنا می‌گوید، پروتکل سه‌جانبه‌ای را در راستای بهبود سکتور انرژی با ترکمنستان و کمپنی ترکی “چالیک” امضا کرده‌ است.blankاین شرکت عصر امروز (پنج‌‌شنبه، ۷ دلو) در خبرنامه‌ای از پایان مذاکرات چهار روزه با هیأت ترکمنستان و کمپنی چالیک خبر داده و این مذاکرات را موفقانه خوانده است.

به نقل از خبرنامه، حافظ محمد امین؛ رییس عمومی اجرایی شرکت برشنا، قرارداد توسعه سب ستیشن نورالجهاد از ظرفیت ۱۱۰ به ۲۲۰ کیلوولت با شرکت ترکمن انرگو امضا کرده‌ است.

برشنا گفته است که رییس اجرایی این شرکت با نمایندگان کمپنی ترکی چالیک و هیات ترکمنستان درباره شماری از پروژه‌های مهم هم بحث‌های مفصل کرده‌ است.

ملا عبداللطیف منصور؛ سرپرست وزیر انرژی و آب طالبان که در مراسم امضای پروتکل حضور داشته، گفته است که ترکمنستان همواره نیت خوب نسبت به افغانستان داشته و نیز پالیسی خوبی در این راستا دارد.

آقای منصور در مورد همکاری‌های دوامدار در آینده میان دو کشور، اظهار امیدواری کرده و تقاضای عملی سازی پروژه‌های اقتصادی بیشتر در افغانستان از سوی کشور ترکمنستان را کرده است.

مراد آرتیکوف؛ رییس پروژه‌های ترکمنستان برای افغانستان و پاکستان مذاکرات چند روز گذشته میان سه طرف را موثر و سازنده خوانده است.

برشنا می‌گوید، در مورد پروژه تاپ (پروژه لین انتقالی برق ۵۰۰ کیلوولت ترکمنستان از طریق افغانستان به پاکستان) نیز بحث‌های همه جانبه صورت گرفت.

مسئولان این شرکت و سرپرست وزیر انرژی و آب طالبان تاکید کرده که کار لین ۵۰۰ کیلوولت شبرغان – دشت الوان باید هرچه زودتر تکمیل شود تا برق مطمین از ترکمنستان به کابل و سایر ولایات انتقال یابد.

مطالب مرتبط