طالبان درباره لغو نشست خبری فدراسیون خبرنگاران توضیح دادند

دو روز بعد از لغو نشست خبری فدراسیون نهادهای خبرنگاری و رسانه‌ها توسط طالبان، این گروه در این زمینه توضیحات داده است.blankانعام‌الله سمنگانی؛ معاون سختگوی طالبان روز جمعه، ۸ دلو، با نشر توییتی گفته است که یک فدراسیون نهادهای خبرنگاری از قبل در کابل وجود داشته است و رسانه‌های فعال در آن عضویت دارند. او گفته است با توجه به حضور این نهاد، به فعالیت نهاد دیگری نیاز نیست.

او افزوده است: «اعلان فدراسیون دوم و عضویت دادن رسانه‌هایی که سال‌ها پیش فعالیت‌شان متوقف شده و یا مسئولان‌شان از کشور فرار کرده‌ را گام مناسب نمی‌دانیم.»

به باور سمنگانی، ‏این کار سبب رقابت ناسالم میان رسانه‌ها می‌شود.

معاون سخنگوی طالبان در ادامه گفته‌ است که اگر رسانه‌های متوقف شده می‌خواهند مانند رسانه‌های عادی فعالیت کنند، باید جوازهای‌شان را دوباره تمدید کنند، مالیه‌های‌شان را بپردازند و در چوکات قانون رسانه‌ها به گونه واقعی و سالم فعالیت کنند.

فدراسیون نهادهای خبرنگاری و رسانه‌ای می‌گوید که طالبان مانع برگزاری نشست خبری این‌ فدراسیون شده‌اند.

این نشست خبری قرار بود روز چهارشنبه ( ۶ دلو) درباره‌ وضعیت رسانه‌ها و خبرنگاران در کابل برگزار شود.

فدراسیون نهادهای خبرنگاری و رسانه‌ای می‌گوید که طالبان با ممانعت از این نشست گفته‌اند که نباید بدون اجازه‌ آنان کنفرانس برگزار شود.

این اقدام واکنش‌‌های گسترده‌ای را برانگیخته است.

عفو بین الملل این کار طالبان را حمله آشکار بر روزنامه نگاری عنوان کرده است.

هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) نیز از ممانعت طالبان در مورد برگزاری نشست مطبوعاتی رسانه‌ها انتقاد کرده و گفته است که این کار محدودیت «ازاردهنده» آزادی بیان است.

مطالب مرتبط