تظاهرات در کشورهای اروپایی و عربی به دلیل کشته‌شدن خبرنگار الجزیره

ده‌ها نفر در پایتخت مراکش در محکومیت کشته شدن شیرین ابوعاقله؛ خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره توسط اسرائیلی‌ها دست به تظاهرات زده و خواهان پایان دادن به همه اشکال عادی سازی با اسرائیل شدند.

blank

تظاهرکنندگان امروز یک‌شنبه (۵۲ ثور) با برافراشتن بیرق‌های فلسطین و تصاویر این ابوعاقله، کشتار وی را یک اقدام تروریستی و جنایت جنگی خوانده‌اند.

در همین حال، سفارت فلسطین در نواکشوت؛ پایتخت موریتانی برای محکومیت کشته شدن ابوعاقله با حضور اصحاب رسانه و فعالان مدنی، تظاهراتی را براه انداختند.

سفارت فلسطین در بغداد نیز مراسمی در گرامی‌داشت از شیرین ابوعاقله برگزار کرد.

احمد عقیل؛ سفیر فلسطین در بغداد در بیانیه‌ای گفته است که تشکیلات خودگردان فلسطین از تحقیقات مشترک با اسرائیل امتناع می‌ورزد چرا که اسرائیل را مسئول این حادثه می‌داند.

در عین حال، دیروز شنبه نهادهای جامعه‌مدنی در تظاهرات ضد اسرائیلی در لندن، پایتخت انگلستان، شرکت کردند. هزاران تظاهرکننده در مقابل مقر شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی تجمع و کشته شدن شیرین ابوعاقله در چهارشنبه گذشته توسط نظامیان اسرائیلی در شهر جنین کرانه باختری را محکوم کردند.

آنها با برافراشتن بنرهایی خواستار آزادی فلسطین و پایان دادن به سیاست سرکوب و آپارتاید اسرائیل شدند.

این کمپاین در بیانیه‌ای اعلام کرد که در تظاهراتی که در مقابل مقر بی‌بی‌سی به سمت مقر دولت راه‌اندازی شد، نمایندگان، رهبران اتحادیه‌های کارگری، نمایندگان جامعه فلسطینی در بریتانیا، رهبران اتحادیه‌های کارگری و چهره‌های دینی شرکت کرده‌اند و کپنهاگ؛ پایتخت دنمارک نیز شاهد مظاهره در محکومیت ترور شیرین ابوعاقله بود.

و وین، پایتخت اتریش نیز شاهد تجمع مردم در آن جا بوده‌اند. آن‌ها ضمن محکوم کردن این رویداد خواهان پایان دادن به این اعمال نیز شدند.

این در حالی است که شبکه الجزیره قطر قبل از ظهر روز چهارشنبه از کشته‌شدن خبرنگار این شبکه به دست نظامیان اسراییلی در هنگام پوشش تحولات فلسطین خبر داده‌ و گفته بود که او از ناحیه سر هدف قرار گرفته‌ و جان باخته‌است.

مطالب مرتبط