دیبرا لاینز به قندهار رفت

دیبرا لاینز؛ نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان به قندهار رفته و با نمایندگان زنان در آن ولایت، رسانه‌ها و مقام‌های طالبان دیدار کرده‌است.

blank

یوناما یا هیات معاونت سازمان ملل متحد از سفر دیبرا لاینز به قندهار خبر داده و با نشر پیامی گفته‌است که نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان روز یک‌شنبه (۱ جوزا) در قندهار با شماری از نمایندگان زنان، رسانه‌ها و طالبان دیدار کرده‌است.

یوناما افزوده که نماینده سازمان ملل متحد بر اهمیت ایجاد مشروعیت داخلی از طریق حکومت‌داری فراگیر، پروسه آشتی ملی واقعی و حمایت از حقوق همه افغان‌ها به ویژه حق دسترسی دختران به مکاتب تاکید کرده‌است.

این در حالی است که طالبان ضمن بسته‌ماندن مکتب‌های دخترانه، اخیرا سخت‌گیری‌ها و قیودات بیش‌تری را بر مردم به‌خصوص دختران و زنان در افغانستان وضع می‌کنند و وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در تازه‌ترین تصمیم خود گفته‌است که مجریان زن تلویزیون‌ها باید حین اجرای برنامه ماسک بزنند و این تصمیم طالبان واکنش‌هایی شدیدی را در پی داشته، کارمندان مرد در برخی از تلویزیون‌های خصوصی با ماسک در صفحه تلویزیون ظاهر شده‌اند و به گونه‌ای به این تصمیم اعتراض کرده‌اند.

مطالب مرتبط