ترور نظامی ایرانی در تهران؛ رییسی وعده «انتقام» داد

ابراهیم رئیسی؛ رییس جمهوری ایران، ترور «حسن صیاد خدایی» یکی از نظامیان آن کشور را به «عوامل خارجی» نسبت داده و گفته تردید ندارد که «انتقام خون او حتمی است».

blank

رئیسی در یک کنفرانس مطبوعاتی که پیش از سفرش به عمان در میدان هوایی مهرآباد تهران برگزار شد، خواستار پی‌گیری جدی این رویداد از سوی مسئولان امنیتی کشورش شد.

این در حالی است که روز گذشته (یک‌شنبه ۱ جوزا) روابط عمومی سپاه پاسداران ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «مدافع حرم سرهنگ پاسدار صیاد خدایی» عصر روز یک‌شنبه در خیابان مجاهدین اسلام تهران کشته شده‌است.

گفته می‌شود او در داخل موتر و در نزدیکی خانه‌اش هدف پنج گلوله قرار گرفته‌است.

«مدافع حرم» به نظامیان و شبه نظامیانی اطلاق می‌شود که به نیابت از ایران در جنگ سوریه، حضور داشته‌اند.

رییس جمهور ایران این ترور را به خارجی‌ها نسبت داده و گفته‌است که «در این جنایت بدون شک دست دشمنان جهانی به آن دیده می‌شود».

آقای رئیسی افزوده‌است: «کسانی که در میدان از نیروهای مدافع حریم و حرم شکست خوردند به این شکل می‌خواهند استیصال خود را نشان دهند.»

بربنیاد گزارش‌ها، حسن صیاد خدایی؛ نظامی ایرانی هنگام خروج از خانه‌‌اش با پنج گلوله دو موترسایکل‌سوار کشته شده‌است.

کانال تلگرامی سپاه ایران، عکسی از خانواده و اقوام حسن صیاد خدایی در صحنه تیراندازی را منتشر کرده‌است.

سعید خطیب‌زاده؛ سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز این ترور را محکوم کرده و آن را کار تروریست‌های کوردل خوانده‌است.

هنوز خبری درباره دستگیری عوامل این ترور منتشر نشده‌است.

رییس جمهور ایران در حالی از «انتقام» ترور این نظامی ایرانی، سخن می‌گوید که پیش از این نیز رهبران ایران در واکنش به ترور افرادی مانند جنرال قاسم سلیمانی، محسن فخری‌زاده و… وعده‌ «انتقام سخت» داده‌اند؛ اما در عمل، اقدامی نکرده‌اند.

شماری از تحلیلگران نزدیک به سپاه ایران، این ترورها را به اسراییل نسبت می‌دهند. اسراییل به طور معمول درباره این ترورها سکوت می‌کند.

مطالب مرتبط