فروریختن یک ساختمان ۱۳ طبقه در ایران چندین کشته و زخمی برجا گذاشت

فروریختن یک ساختمان ۱۳ طبقه در حال ساخت در شهر آبادان ایران دست‌کم سه کشته و بیش از ۲۰ زخمی برجا گذاشته‌است.

blank

به گزارش رسانه‌های ایرانی، این ساختمان در حال ساخت در آبادان ایران که به «برج‌های دوقلوی متروپل» معروف بود، امروز دوشنبه (۲ جوزا) فروریخته که طبق آمارهای غیررسمی عده‌ای در این اتفاق زیر آوارگیر مانده‌اند.

روابط عمومی اداره اورژانس ولایت خوزستان ایران اعلام کرده که یک چرخبال و پنج آمبولانس به محل حادثه اعزام شده و اورژانس در حالت آماده‌باش قرار دارد.

مجتبی خالدی؛ سخنگوی اورژانس ایران گفته‌است که ریزش ساختمان ۱۳ طبقه اداری- تجاری متروپل در آبادان دست‌کم ۳ کشته و ۲۱ زخمی بر جا گذاشته‌است.

وی افزوده که چند آمبولانس و اتوبوس برای انتقال زخمی‌‌‌ها به محل حادثه اعزام شده‌است.

به گفته آقای خالدی برای کمک‌های امدادی و انتقال مصدومان احتمالی، تیم‌های امداد از اهواز به محل حادثه در آبادان رفته‌اند. او همچنین گفته‌است احتمال افزایش مصدومان در این حادثه وجود دارد.

در همین حال، مدیر هلال ‌احمر خوزستان نیز گفته که چهار تیم امدادی از شهرهای خرمشهر، ماهشهر و شادگان همراه با دو تیم سگ‌های زنده‌یاب به محل حادثه اعزام شده‌اند.

همچنین تیم‌های ارزیاب و اورژانس ماهشهر نیز برای امدادرسانی به افراد محبوس در زیر آوار این برج ۱۳ طبقه اعزام شده‌اند.

ریزش مرگبار ساختمان‌های قدیمی در ایران، بی‌سابقه نیست. چند سال پیش نیز یک مرکز تجاری موسوم به پلاسکو در تهران در نتیجه آتش‌سوزی ناشی از فقدان ایمنی فروریخت که طی آن‌ ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

مطالب مرتبط