کشته و زخمی‌شدن بیش از ۱۲۰ نفر بر اثر انفجار بالون گاز در امارات

پولیس امارات متحده عربی تایید کرده که در نتیجه انفجار بالون گاز در این کشور، دو نفر کشته و ۱۲۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

blank

این رویداد بعد از ظهر روز دوشنبه (۲ جوزا) در یک هوتل واقع در منطقه ‌خالدیه ابوظبی به وقوع پیوسته؛ اما نام این هوتل افشا نشده‌است.

پولیس ابوظبی در ابتدا به طور مبهم در مورد آسیب‌ها و جراحات ناشی از این انفجار خبر داده و تصاویری از شیشه و آوار را در زباله‌های کنار جاده‌ای‌ نشر کرد؛ اما شش ساعت پس از آن، با نشر توییتی گفت که ۶۴ نفر بر اثر این انفجار «به طور سطحی» زخمی شده‌اند و ۵۶ نفر زخم‌های متوسط برداشته‌اند.

افراد زخمی جهت تداوی به شفاخانه انتقال داده شده‌اند. در این انفجار مغازه‌ها در شش ساختمان نیز آسیب مالی دیده‌اند. پولیس گفته‌است که تحقیق در مورد این انفجار آغاز شده‌است.

پولیس ابوظبی به مردم هشدار داده‌بود که تصاویر محلات تخریب‌شده و تلفات ناشی از این انفجار را نشر نکنند. رسانه‌های دولتی و وابسته به دولت آن کشور نیز وقوع این انفجار را کم‌اهمیت جلوه داده‌اند.

زمانی ‌که شورشیان حوثی یمن چند ماه قبل یک سلسله حملات توسط طیاره‌های بدون سرنشین را در این کشور حوزه خلیج سازمان‌دهی کردند، مقام‌های امارات در آن زمان نیز به مردم هشدار دادند‌بودند که تصاویر این حملات را نشر نکنند.

مقام‌های امارات متحده عربی در ماه فبروری سال روان میلادی نیز زمانی در مورد وقوع انفجار یک بالون گاز در پایتخت آن کشور صحبت کردند که نگرانی از حملات شورشیان حوثی یمن در آن کشور افزایش یافته‌بود.

مطالب مرتبط