توطئه «ترور» بوش خنثی شد

امریکا می‌گوید که دسیسه یکی از طرفداران داعش را برای ترور جورج دبلیو بوش؛ رییس جمهوری سابق امریکا، کشف و خنثی شده‌است. ادعا شده که در این دسیسه قرار بود که جورج بوش؛ رییس جمهور پیشین امریکا را به دلیل تکه تکه کردن عراق و کشتن عده زیادی در این کشور به قتل برسانند.

blank

براساس گزارش دولت امریکا، این فرد که عراقی و ساکن اوهایو بوده قصد داشته «عناصری را از طریق مرز مکسیکو، از عراق به امریکا» منتقل کند تا این عملیات را اجرایی کنند. «اف‌بی‌آی» گفته‌است که این فرد که «شهاب احمد شهابه» معرفی شده در حال حاضر در بازداشت است و روز گذشته (سه‌شنبه، ۳ جوزا )در یک دادگاه فدرال امریکا حاضر شده‌است.

پولیس فدرال امریکا گفته‌است که در این عملیات از جاسوسی الکترونیک و ماموران نفوذی خود کمک گرفته‌است.

براساس مدارک دادگاه، آقای شهاب که ۵۲ سال دارد از سال ۲۰۲۰ با پرونده پناهجویی در امریکا ساکن بوده‌است.

«اف.بی.آی» گفته‌است که این مرد عراقی به یک منبع این سازمان که در نقش قاچاقچی انسان فعالیت می‌کرده، گفته‌است عضو گروهی به نام الرعد است.

او در گفتگو با این مامور نفوذی «اف‌.بی‌.آی» گفته می‌خواهد جورج بوش را به دلیل تکه تکه کردن عراق و کشتن عده زیادی در این کشور به قتل برساند.

بر اساس ادعای «اف‌.بی‌.آی» آقای شهاب امیدوار بوده شخصا در این عملیات شرکت کند و مردن در این راه نه تنها برایش ایرادی ندارد که به آن افتخار خواهد کرد.

در مدارکی که به دادگاه ارائه شده آمده این شهروند عراقی به دنبال کارت شناسایی تقلبی پولیس و راه ورود قاچاقی عناصر مورد نظرش از مرز مکسیکو به داخل خاک امریکا بوده است.

در این مدارک دو نفر از عوامل مورد نظر آقای شهاب؛ ماموران اطلاعاتی سابق عراق با تجربه عملیات حذف و ترور معرفی شده‌اند.

آقای شهاب به یک مامور مخفی دیگر اف.بی.آی نیز گفته می‌خواهد با کمک او در قاچاق افراد، اعضای داعش را به امریکا بیاورد.

آقای شهاب متهم به عضویت در داعش نیست؛ اما در یک مورد همراه با نفوذی اف.بی.آی به دالاس در تگزاس رفته تا از محل زندگی رییس جمهوری سابق امریکا و موسسه جورج دبلیو بوش تصویربرداری کند.

او در عین‌حال متهم شده که در ماه مارچ سال جاری، با برگزاری جلسه‌ای در یک هوتل در کلمبوس اوهایو، مدارک تقلبی پولیس و تسلیحات را بررسی کرده است.

آقای شهاب حالا به اتهام تلاش برای قاچاق افراد به امریکا با ۱۰ سال زندان و کمک به دسیسه قتل یک مقام سابق دولت امریکا با ۲۰ سال زندان روبه‌رو است.

در همین حال، یک سخنگوی جورج دبلیو بوش گفته است رییس جمهوری سابق امریکا به پولیس مخفی این کشور و نیروهای پولیس و اطلاعاتی‌اش بیش‌ترین اعتماد ممکن را دارد.

حمله بوش به عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی که به دلیل واهی انهدام تسلیحات کیمیایی رژیم صدام صورت گرفت موجب فجایع عظیم و کشتار وحشیانه صدها هزار نفر شد.

مطالب مرتبط