دیدبان حقوق ‌بشر خواستار تحریم دوباره سفرهای طالبان شد

هیدر بار؛ نماینده بخش زنان دیدبان حقوق بشر در واکنش به نگرانی شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در افغانستان خواستار بازگرداندن ممنوعیت سفر بر مقام‌های بلندپایه طالبان شد.

blank

هیدر بار، شب گذشته (سه ‌شنبه ۳ جوزا) با نشر توییتی خواستار بازگرداندن ممنوعیت سفر بر طالبان شد.

وی از بیانیه‌ شورای امنیت سازمان ملل درباره‌ افغانستان استقبال کرده و گفته‌است: «هنگامی که افغانستان در خطر فراموشی قرار دارد، بیانیه فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد خبر خوبی است. وقت آن است که اقدامات بسیار فعال‌تر و عملی‎تر، از جمله بازگرداندن ممنوعیت سفر بر طالبان، انجام شود.»

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی در مورد تصمیم‌های اخیر طالبان درباره زنان، از مقام‌های کابل خواسته‌ تا سیاست‌های محدودکننده حقوق بشر و آزادی‌ها برای زنان را به سرعت معکوس کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی عمیق از طالبان خواسته‌است تا بدون تاخیر مکتب‌ها را به روی دختران بالاتر از صنف ششم باز کنند.

این شورا همچنین گفته‌است که در مورد دستور طالبان مبنی بر پوشاندن چهره مجریان زن در تلویزیون‌های افغانستان نیز نگرانی دارد.

ابراز نگرانی شورای امنیت ملل متحد در حالی صورت گرفت که طالبان به مجریان زن در تلویزیون‌های افغانستان دستور داده‌اند تا چهره‌های خود را هنگام اجرای برنامه‌ بپوشانند؛ تصمیمی که با واکنش‌های گسترده روبه‌رو شده‌است.

مطالب مرتبط