جبهه آزادگان: ۷ نیروی طالبان را در کابل کشتیم

جبهه ملی آزادگان؛ از گروه شبه نظامی ضد طالبان ادعا کرده که بر منزل مسکونی فرمانده پولیس طالبان برای ولسوالی قره‌باغ ولایت کابل حمله کرده‌ و ۷ طالب را کشته‌است.

blank

این جبهه با پخش خبرنامه‌ای مدعی شده که «این حمله حوالی ساعت ۱۱:۳۰ شب گذشته (سه‌شنبه ‌۳ جوزا) بر منزل‌ مسکونی قاری یونس مشهور به اکمل در ولسوالی قره‌باغ ولایت کابل انجام شده‌است».

بربنیاد این خبرنامه، این فرمانده طالبان، در منزل‌ مسکونی جنرال صفی‌الله؛ از مقام‌های حکومت‌ پیشین زند‌گی می‌کرد.

جبهه آزادگان، قاری یونس را«متهم به غصب‌ جایدادهای شخصی مقام‌های حکومت پیشین و آزار و اذیت غیرنظامیان در ولسوالی قره‌باغ کرده‌است».

خبرگزاری افق نمی‌تواند به طور مستقل این ادعا را تایید کند.

جبهه ملی آزادگان، جریانی سیاسی – نظامی، متشکل از افغان‌های تحصیل‌کرده غرب است که می‌گوید از میان نیروهای پیشین امنیتی، سربازگیری کرده و در سراسر کشور حدود ۳ هزار نیرو دارد.

این جبهه اخیرا ادعا کرد که نخستین عملیات «جانبازانه (انتحاری)» خود را در مراسم بزرگداشت ششمین سالگرد قتل ملا اختر منصور؛ رهبر پیشین طالبان در کابل، انجام داده و در آن چند طالب را کشته و ملا یعقوب؛ سرپرست وزارت دفاع طالبان به شدت زخمی شده‌است.

چند ساعت پس از این ادعا، داعش هم مدعی شد که آن حمله کار آن گروه بوده؛ جبهه ملی آزادگان اما ادعای داعش را رد کرد و آن را پروپاگندای مشترک داعش و طالبان برای ضعیف نشان‌دادن جبهه آزادگان دانست.

این در حالی است که منابع از کشته‌شدن یک فرمانده طالبان در ولایت کاپیسا خبر داده می‌گویند که ملا عبدالحنان؛ از فرماندهان طالبان، در یک کمین افراد مسلح ناشناس در این ولایت به قتل رسیده‌است.

این رویداد صبح امروز چهارشنبه (۴ جوزا) در روستای قرصیدی ولسوالی حصه اول ولایت کاپیسا رخ داده‌است.

مطالب مرتبط