چهار انفجار در کابل و بلخ ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت

در نتیجه سه انفجار پیاپی در مزار شریف، مرکز ولایت بلخ و یک انفجار در کابل ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند. در بلخ موتر حامل شیعیان و در کابل یک مسجد اهل سنت هدف قرار گرفته است.

blank

خبرگزاری رویترز به نقل از آصف وزیری؛ سخنگوی پولیس طالبان در بلخ گفته است که در انفجارهای مزار شریف دست‌کم ۹ نفر کشته و ۱۵ نفر زخمی شده‌اند.

محمد آصف وزیری به رویترز گفته است که این انفجارها ناشی از بمب‌های جاسازی‌شده در مینی‌بوس‌های مسافربری در منطقه شیعه‌نشین علی‌چوپان بوده است.

در همین حال، انفجاری هم در مسجد «حضرت زکریا» متعلق به اهل سنت در منطقه «چهارراه ترافیک» در کابل، پایتخت رخ داده است. خالد زدران؛ سخنگوی پولیس طالبان در کابل گفته است در این انفجار دو نفر زخمی شده‌اند.

اما شفاخانه ایتالیایی «ایمرجینسی» در کابل گفته است که پنج جسد ناشی از این انفجار و بیش از ده زخمی به این شفاخانه منتقل شده‌اند.

حدود یک ماه قبل نیز دو انفجار بمب جاسازی شده در دو مینی‌بوس مسافربری در مزار شریف جان دست‌کم ۹ نفر را گرفت. بیشتر قربانیان آن رویداد هم شیعیان و هزاره‌ها بوده‌اند.

این حمله چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که ده‌ها نفر در چهار بمبگذاری در چند شهر از جمله در مزار شریف و کابل و قندوز کشته شدند.

مهاجمان عمدتا مساجد، مراکز آموزشی و موترهای مسافربری شیعیان، و مساجد و خانقاه‌های اهل سنت را هدف می‌گیرند.

مسئولیت برخی از این حملات را داعش برعهده می‌گیرد؛ گروهی که طالبان مدعی «شکست» آن هستند.

مطالب مرتبط