متقی در دیدار با بنت: تصویری واقعی از وضعیت افغانستان ارائه کنید

ریچارد بنت؛ گزارش‌گر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور افغانستان بار دیگر در جریان سفر جاری خود به افغانستان با مولوی امیرخان متقی؛ سرپرست وزارت خارجه طالبان در کابل دیدار کرد.

blank

عبدالقهار بلخی؛ سخنگوی وزارت خارجه طالبان، چهارشنبه، ۴ جوزا با نشر توییتی از این دیدار خبر داده‌ و گفته‌است که ‏آقای بنت در این دیدار از فراهم‌شدن فرصت ملاقات با مقامات بلندپایه طالبان، تسهیل زمینه کاری، دسترسی به اطلاعات و میزبانی خوب، قدردانی کرده و افزوده‌است که همه جوانب را در گزارش خویش انعکاس خواهد داد.

آقای بلخی همچنین گفته‌است که ‏متقی نیز از آقای بنت خواست تا ضمن ارائه «تصویری واقعی» از وضعیت افغانستان در گزارش خویش، وضعیت کنونی را با گذشته مقایسه کند تا «تغییرات مثبت» نمایان شود.

در پایان این دیدار، آقای بنت گفته‌است که سعی خواهد کرد تا اطلاعات خویش را در آینده دقیق‌تر کند.

این در حالی است که ریچارد بنت؛ گزارش‌گر ویژه‌ حقوق بشر سازمان ملل متحد یک هفته پیش به افغانستان سفر کرد و قرار است این سفر ۱۰ روز طول بکشد.

بررسی‌های ریچارد بنت از وضعیت حقوق بشر در افغانستان در گزارشی تا آخر سال جاری میلادی به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد فرستاده خواهد شد.

این سفر در حالی انجام می‌شود که در هفته‌های گذشته گزارش‌های تکان‌دهنده‌ای از گروگان‌گیری، شکنجه و قتل‌های صحرایی غیرنظامیان از سوی طالبان در پنجشیر، اندراب و تخار منتشر شده‌است.

افزون بر این، وضع محدودیت‌های شدید بر تحصیل، کار، آزادی‌های عمومی و حقوق انسانی و شهروندان زنان و دختران نیز از دیگر مواردی است که همواره مورد انتقاد سازمان‌های حقوق بشری بوده‌است.

مطالب مرتبط