تظاهرات هواداران عمران خان؛ دولت پاکستان از ارتش کمک خواست

حامیان عمران خان؛ نخست‌وزیر پیشین پاکستان یک تظاهرات گسترده را در اسلام‌آباد؛ پایتخت این کشور برگزار کرده‌اند. عمران خان از آن‌ها خواسته که در حمایت از اعتراض خانه‌های خود را ترک کنند. در همین حال، دولت از ارتش پاکستان برای حفاظت از مراکز دولتی کمک خواسته‌است.

blank

تظاهرات گسترده در اسلام‌آباد که روز چهارشنبه (۴ جوزا) به رهبری عمران خان؛ نخست‌وزیر سابق آن‌ کشور شکل گرفت ابتدا از ایالات خیبر پختونخوا آغاز شد. این «بزرگ‌ترین تظاهرات در تاریخ پاکستان» نامیده شده؛ تظاهراتی که حزب حاکم آن را«اعتراض خونین» خوانده‌است.

در همین حال، در پی ‌درگیری بین تظاهرکنندگان حامی عمران خان و پولیس در شهر اسلام‌آباد، دولت از ارتش برای حفاظت از ساختمان‌های دولتی کمک خواسته‌است.

در این تظاهرات که از اواخر روز سه‌ شنبه شکل گرفته، کاروانی از طرفداران عمران خان توانستند با وجود تلاش ماموران برای جلوگیری از ورود آنان به پایتخت، وارد اسلام‌آباد شوند.

از ماه گذشته که عمران خان در پی رای عدم اعتماد مجلس از نخست‌وزیری برکنار شد، پاکستان شاهد افزایش تنش سیاسی بوده‌است.

عمران خان گفته‌است که برکناری از این سمت نتیجه سیاست خارجی او و توطئه مشترک رقبای سیاسی و ایالات متحده است. وی دلایلی در مورد نقش سیاست خارجی در موفقیت رقبای سیاسی خود ارائه کرده که از آن جمله مخالفت با ایجاد پایگاه‌ نظامی به امریکا و نزدیکی به روسیه بوده‌است.

مطالب مرتبط