سفارت فنلند در پاکستان پس از ۱۰ سال باز می‌شود

وزیر خارجه فنلند خبر داده‌ که قرار است تا پاییز سال جاری سفارت این کشور در پاکستان پس از ۱۰ سال دوباره بازگشایی شود.

blank

خبرگزاری‌های فنلند، امروز شنبه (۷ جوزا) گزارش داده‌اند که پِکا هاویستو؛ وزیر خارجه این کشور با نشر بیانیه‌ای گفته‌است که هلسینکی در سال ۲۰۱۲ برای کاهش نمایندگی‌های دیپلماتیک خود اقدام به بستن این سفارتخانه کرده‌بود.

وی اعلام کرده که با برقراری یک نمایندگی دایمی در این کشور جنوب آسیا، فنلند نفوذ و همکاری تجاری، اقتصادی و سیاسی خود در منطقه را افزایش می‌دهد.

وزیر امور خارجه فنلند افزوده‌است که پاکستان شریک و بازیگر منطقه مهمی است و فنلند باید روابط نزدیکی با آن داشته‌باشد.

در همین حال، ویل اسکیناری؛ وزیر تجارت خارجی فنلند نیز اقتصاد این کشور شمال اروپا را متکی بر صادرات دانسته و حضور در بازارهای نوظهور و در حال رشد را حیاتی خوانده‌است.

در بیانیه فنلند آمده‌است که پاکستان پنجمین کشور پرجمعیت جهان بوده و واضح است که اهمیت آن در اقتصاد جهانی افزایش خواهد یافت.

در بیانه وزارت امور خارجه فنلند همچنین با اشاره به اهمیت جهانی روزافزون هند در تمامی بخش‌ها و تبدیل آن به ابرقدرتی در حوزه‌های ژئوپلتیک، اقتصاد و فن‌آوری خبر از گشایش کنسولگری فنلند در بمبئی هند داده شده‌است.

به نوشته دیلی فنلند، شهر بمبئی مرکز ایالت ۱۰۰ میلیون نفری ماهارشتارا و مرکز تجاری و مالی هند است. شهر گوآ نیز که از مقاصد مهم توریستی این کشور به شمار می‌رود، در نزدیکی بمبئی قرار دارد.

مطالب مرتبط