جاپان از ۹۸ کشور جهان توریست می‌پذیرد

کشور جاپان بعد از دو سال محدودیت‌های سنگین کرونایی اعلام کرده‌است که قرار است از ۹۸ کشور جهان توریست بپذیرد.

blank

جاپان که بعد از آغاز شیوع کرونا مرزهای خود را به روی گردش‌گران بست اکنون پس از دو سال اعلام کرده که از ۹۸ کشور جهان توریست می‌پذیرد؛ اما هنوز برخی محدودیت‌ها برای مسافران خارجی پا برجاست؛ نظیر این شرط که آن‌ها باید در قالب یک تور گردش‌گری به جاپان سفر کنند؛ اما اکنون ورود گردش‌گران به جاپان به ۲۰ هزار نفر افزایش یافته که قرار است از هفته آینده، اول جون اعمال شود.

کشور جاپان یکی از سخت‌گیر‌ترین کشورهای جهان در مبارزه با کرونا بوده است. این کشور حتی از ورود گردش‌گران برای تماشای مسابقات المپیک ۲۰۲۰ که با تاخیر برگزار شد نیز جلوگیری کرد.

این در حالی است که دانش‌آموزان بین‌المللی هم از اواسط ماه مارچ گذشته اجازه ورود به جاپان را گرفته بودند.

وزارت خارجه جاپان اعلام کرده‌است که تورهای گردش‌گری از دهم جون اجازه ورود به جاپان را خواهند داشت. هرچند توکیو ۱۰۰ کشور و منطقه جهان، از جمله بریتانیا را به سه دسته‌بندی سرخ، زرد و آبی تقسیم کرده و بنابر قرار گرفتن گردش‌گران در این دسته‌بندی‌ها تصمیم خواهد گرفت که چه کسی بدون گذراندن قرنطینه و محدودیت‌‎های کرونایی می‌تواند وارد خاک جاپان شود.

این در حالی است که جاپان از زمان آغاز کرونا در سال ۲۰۲۰ به طور عمده درهای خود را به روی گردش‌گران و مسافران خارجی بسته بود و به این لحاظ یکی از سختگیرانه‌ترین محدودیت‌ها را وضع کرده‌بود که به بهای تعطیلی صنعت گردشگری این کشور هم تمام شد.

صنعت توریسم که بخش بزرگی از اقتصاد جاپان را تشکیل می‌دهد در دوران کرونا و از سال ۲۰۲۰ با ۹۰ درصد کاهش در ورودی گردش‌گران روبه‌رو بوده است.

شرکت‌های گردش‌گری ضمن استقبال از تصمیم توکیو اعلام کرده‌اند خود را آماده برگزاری تورهای تفریحی به مقصد این کشور می‌کنند.

مطالب مرتبط