نگرانی سیگار از افتادن پول‌های کمکی سازمان ملل به دست طالبان

جان ساپکو؛ بازرس ویژه امریکا برای افغانستان از افتادن پول نقدی که از سوی سازمان ملل متحد برای کمک‌های بشردوستانه به افغانستان فرستاده می‌شود، به دست طالبان ابراز نگرانی می‌کند و می‌گوید با مقامات سازمان ملل در مورد محافظت از این پول‌ها گفتگو کرده‌است.blankبازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان در مصاحبه‌ با رادیو آزادی گفته‌است: «ما در مورد شیوه‌های محافظت پول‌های نقد ارسالی با مقام‌های سازمان ملل گفتگو کرده‌ایم… و امیدواریم که از آن محافظت شود؛ اما اطمینان از آن دشوارتر است؛ زیرا ما هیچ حضوری در افغانستان نداریم.»

ساپکو افزوده‌است که در مورد افتادن کمک‌های نقدی بشردوستانه در افغانستان به دست طالبان نگرانی دارد؛ زیرا به گفته او از این‌که امریکا در افغانستان حضور ندارد، ناگزیر است به تضمین سازمان ملل مبنی بر این‌که هیچ پولی به طالبان نمی‌رسد، اتکا کند.

رییس سیگار در حالی که کمک‌های بشردوستانه جاری در افغانستان را کافی ندانسته، گفته‌است که در صورت عدم تزریق پول نقد به اقتصاد افغانستان، عواقب خطرناکی برای افغانستان خواهد داشت.

این در حالی ‌است که نظام اقتصادی افغانستان پس از تسلط طالبان و قطع کمک‌های خارجی با فروپاشی روبه‌رو شده‌است.

بر اساس آمار سازمان ملل، میلیون‌ها نفر در افغانستان با گرسنگی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.
نهادها و سازمان‌های بین‌المللی بارها از بحران انسانی در افغانستان هشدار داده‌اند.

پیش از این، آنتونیو گوترش؛ دبیرکل سازمان ملل گفته‌بود که این سازمان ۵۰۰ میلیون دالر پول نقد به افغانستان ارسال کرده‌است.

اما این مقدار پول‌های کمکی از دید سیگار کافی نیست و نیاز است برای بهبود وضعیت اقتصادی افغانستان پول نقد بیش‌تری تزریق شود.

مطالب مرتبط