نیکلاسون در پاسخ به تعبیر طالبان درباره زنان: تشبیه انسان‌ به حیوان، مشخصه‌ یک دولت مشروع نیست

توماس نیکلاسون؛ نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در واکنش به تشبیه زنان بی‌حجاب به حیوان از سوی طالبان گفته‌است که این تشبیهات مشخصه یک دولت محترم و مشروع نیست.blankنماینده اتحادیه اروپا برای افغانستان در توییتی نوشته‌است: «گام بین تشبیه افراد به حیوانات و شروع رفتار مشابه با آن‌ها اغلب کوتاه است.»

او افزوده‌است که هیچ‌یک از این اقدامات مشخصه یک «دولت» محترم، مشروع یا متشخص به نظر نمی‌رسد که به شهروندان یا شهرت خود در جهان اهمیت می‌دهد.

این در حالی ‌است که طالبان در یک بنر تبلیغاتی در قندهار، زنان بی‌حجاب را به حیوان تشبیه کرده و گفته‌اند زنان مسلمانی که حجاب ندارند سعی می‌کنند شبیه حیوانات به نظر برسند.

این در حالی‌ است که طالبان پس از تسلط خود بر افغانستان، محدودیت‌های مختلفی را در زمینه کار، فعالیت، سفر، آموزش و حتی پوشش ظاهری زنان وضع کرده‌اند.

پیش از این دیده‌بان حقوق بشر گفته‌بود که از زمان تسلط طالبان بر افغانستان، یک بحران شدید حقوق بشری به ویژه برای زنان و دختران در حال رخ‌دادن است.

دیده‌بان حقوق بشر می‌افزاید که وزارت امر به معروف این گروه نیز بسیاری از «فاحش‌ترین محدودیت‌ها» را بر زنان و دختران اعمال کرده‌است.

دیده‌بان حقوق بشر همچنین گفته‌است که زنان و دختران افغان نظاره‌گر نقض‌شدن حقوق‌شان در مقابل چشمان‌شان هستند. آن‌ها بیش از نگرانی دنیا نیاز به اقدام دارند.

مطالب مرتبط