انتقاد هیدر بار از نشست سفیران کشورهای غربی درباره افغانستان: زنان کجا هستند؟

هیدر بار؛ مسئول بخش زنان دیده‌بان حقوق بشر از ترکیب جنسیتی در نشست سفیران کشورهای غربی مستقر در دوحه در مورد افغانستان انتقاد کرده و گفته‌است: زنان کجا هستند؟blankاین در حالی است که شماری از سفیران کشورهای غربی در افغانستان که در از دوحه؛ پایتخت قطر کار می‌‌کنند با نمایند‌گان یونیسف و یونسکو در مورد آموزش دختران افغانستان دیدار و گفتگو کرده‌اند.

آن‌ها در این نشست از بسته‌ماندن مکاتب دخترانه و محدودیت‌ها فراراه تحصیل دختران و زنان در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند.

هیدر بار؛ مسئول بخش زنان دیده‌بان حقوق بشر اما با انتقاد از تفکیک جنسیتی در این نشست، امروز سه‌شنبه، ۳۱ جوزا در رشته توییت‌هایی در پاسخ به توییت سفیران کشورهای غربی در افغانستان گفته‌است: «آیا کسی می‌تواند تفکیک جنسیتی سفیران برای افغانستان مستقر در دوحه را به اشتراک بگذارد؟»

خانم بار گفته‌است که قایم مقام بعدی سازمان ملل یک زن خواهد بود و کشورها و نهادها باید از آنتونیو گوترش؛ دبیر کل این سازمان در این زمینه الگو بگیرند و برای افغانستان سفیران و نمایندگان زن انتخاب کنند.

او گفته‌است: «خانم‌هایی که در این سمت‌ها انتخاب می‌شوند متاسفانه مانند آقایان هستند. سعی می‌کنند مردانی را که در موقعیت‌های‌شان قرار دارند «پیشتاز» جلوه دهند و به عنوان انسان، دیدگاه‌های منحصربه‌فرد خود را ندارند.»

مطالب مرتبط