زلزله در پکتیکا؛ ویرانی ۹۰ خانه، ۲۵۵ کشته، بیش از ۵۰۰ زخمی

طالبان می‌گویند که بر اثر وقوع زمین‌لرزه در ساعات اولیه بامداد امروز چهارشنبه، ۱ سرطان در ولایت پکتیکا ۲۵۵ نفر کشته، بیش از ۵۰۰ نفر زخمی و بیش از ۹۰ خانه تخریب شده‌اند.blankخبرگزاری باختر که تحت اداره طالبان قرار دارد، در رشته توییتی گفته است که این زمین‌لرزه در ولسوالی‌های برمل، زیروک، نکه و کیان باعث کشته و زخمی‌شدن بیش از ۷۵۰ نفر شده و نزدیک به ۱۰۰ خانه هم تخریب شده‌است.

خبرگزاری باختر گفته است که موسسات و نهادهای بشردوستانه و کمک‌رسان به محل رویداد در آن چهار ولسوالی پکتیکا رسیده‌اند.

تصاویر و ویدیوهایی که از این حادثه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد ده‌ها منزل مسکونی در این ولایت تخریب شده است.

خبرگزاری  گفته است که نهادهای خیریه و نیروهای امنیتی طالبان نیز به ساحه رویداد رسیده‌اند تا به قربانیان و زخمیان رسیدگی کنند.

بر اساس معلومات مرکز مطالعات زمین‌شناسی امریکا زلزله‌ای به قدرت ۶٫۱ ریشتر در ساعات اولیه بامداد چهارشنبه بخش‌هایی از افغانستان و پاکستان را تکان داده‌است.

مرکز زمین‌شناسی اروپا و مدیترانه نیز گفته‌است که این زلزله در حدود ۴۴ کیلومتری شهر خوست در جنوب شرقی افغانستان و در عمق ۵۱ کیلومتری زمین رخ داده‌است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نزدیک به ۱۱۹ میلیون نفر در افغانستان، پاکستان و هندوستان تکان این زلرله را احساس کردند.

شاهدان در صفحه توییتر مرکز زمین‌شناسی اروپا و مدیترانه گفته‌اند که این زلزله در کابل پایتخت افغانستان و همچنین اسلام‌آباد پایتخت پاکستان احساس شده است.

مطالب مرتبط